Fen ve teknoloji dersi öğretmen adaylarının çevresel geri dönüşüm konusundaki duyarlılıklarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada; İlköğretim Fen ve Teknoloji dersi öğretmen adaylarının çevresel geri dönüşüm konusundaki duyarlılıklarının; adayların cinsiyetleri ve üniversiteye gelmeden önceki yaşadıkları çevreye göre değişip değişmediği ölçülmek istenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Fırat ve Dicle Üniversitelerinin Fen Bilgisi Öğretmenliği programında okuyan, öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışmaya,221?i bayan (%71) 91?i erkek (%29) toplam 312 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen, 5?li likert tipten oluşan `Geri Dönüşüm Duyarlılık Ölçeği? kullanılmıştır. Ölçeğin cevap seçenekleri; 1?den (Kesinlikle katılmıyorum) 5?e (Kesinlikle katılıyorum) kadar derecelendirilmiş olup, olumsuz olan ifadeler ters çevrilerek kodlanmıştır. Kapsam geçerliliği için Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesinde görev yapan öğretim üyelerinin görüşü alınmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Aritmetik ortalamalar, frekans ve yüzdeler belirlenmiş, karşılaştırmalarda t-testi, tek yönlü varyans (ANOVA) çözümlemelerinden yararlanılmıştır.Elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarında; cinsiyet faktörünün adayların çevresel geri dönüşüm konusundaki duyarlılıklarında anlamlı bir fark teşkil etmediği tespit edilmiştir. Ayrıca üniversiteye gelmeden önceki yaşadıkları çevrenin de adayların duyarlılıkları üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturmadığı gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Çevresel Geri Dönüşüm, Cinsiyet, Çevresel Geri Dönüşüm Ölçeği, Fen ve Teknoloji The aim of this study is to determine whether the sensitivity of the teacher candidates of the science and technology subject for environmental recycling changes according to their gender and their environment before the university. The sample of the study consists of students receiving education in the department of teaching of science at Fırat and Dicle universities during the 2012-2013 academic year. A total number of 312 teacher candidates, 221 females (71%) and 91 males (29%), participated in the study. As the data collection instrument of the study, a 5-point likert-type ?Recycling Sensitivity Scale? developed by the researches was used. The answer choices ofthe scale were rated from 1 (strongly disagree) to 5 (strongly agree), the negative statements were reversed and coded. For the scope validity of the scale, opinions were gathered from the experts at education faculty of Fırat University. Obtained data were analyzed by use of SPSS statistical program. The Arithmetic means, frequencies and percentages were identified, and a t-test and ANOVA test were used for comparisons.According to the findings, gender factor did not constitute a significant difference for the environmental recycling sensitivity of teacher candidates. Moreover, the candidates? pre-university environment did not make any significant difference for their sensitivity.In this context; at the universities, environment education related to recycling has to be given place in the lessons and sensitivity of recycling has to be given to students.Keywords: Environmental Recycling, Gender, Recycling Sensitivity Scale, Science and Technology
Collections