Yenilenebilir enerji kaynaklarının fen eğitimi açısından önemi ve bu bağlamda geliştirilen rüzgar türbini materyalinin fen ve teknoloji dersi kazanımları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fosil kaynakların gitgide tükenmekte olduğu günümüz dünyasında bu kaynakların yakın zamanda insan ihtiyaçlarını karşılamayacak düzeye gelecek olma durumu insanları yenilenebilir enerji kaynaklarına yönelmeye itmiştir. Her ülke kendine göre alternatif enerji politikaları belirleyerek bu politikaları uygulamaya konulmuştur.Yenilenebilir enerji kaynaklarının bu denli önem kazandığı bir zamanda bu kaynakların gelecek nesillere hızlı ve erken yayımı, etkili eğitimi ve yenilenebilir enerji kaynaklarını öğretmede daha geniş bir çalışma alanı oluşturulmasını kaçınılmaz hale getirmiştir. Küresel anlamda yenilenebilir enerji kaynaklarını yakından tanıyan, çevresine duyarlı ve bilinçli bir öğrenci kitlesi yetiştirmek fen eğitimi açısından olduğu kadar ülkemizin geleceği açısından da oldukça önemlidir.Bu çalışma, geliştirilen bir rüzgâr türbini materyalinin İlköğretim 8. Sınıf fen ve teknoloji dersinde yenilenebilir enerji kaynaklarını ve elektrik üretiminin temel prensiplerini öğretmede ne derece etkili olduğunu anlamaya yöneliktir.Araştırmacı tarafından geliştirilen akademik başarı testi ile yapılan ön test-son test sonuçları; öğrencilerin cinsiyet, eğitim öğretim gördüğü okul ve öğrencilerin dönem içerisindeki fen dersi ortalamaları ile karşılaştırılarak istatistiksel bir çalışma yapılmıştır. Çalışma 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında öğrenim görmekte olan ilçe köy okulu, merkez köy okulu, merkez okul ve özel okul olmak üzere dört okulda sekiz sınıfa uygulanmıştır. Mevcut müfredat programı ile ders işlenen 8 sınıfa akademik başarı testi uygulanıp aynı test ders ortamına rüzgar türbini materyali entegre edildikten sonra tekrar uygulanmıştır. Tüm sınıflarda farklı öğretimin etkisini araştırmak için; Yenilenebilir Enerji Kaynakları Akademik Başarı Testi (YEKABT) kullanılmıştır. Bu çalışma birer haftalık ön test-son test uygulamaları ve 4 haftalık bir öğretim ile birlikte 6 hafta sürmüştür. Elde edilen sayısal veriler SPSS'de analiz edilmiştir. İstatistiksel değerlendirmede; cinsiyet bazında değerlendirme için bağımsız örneklem t testi, ön test-son test karşılaştırması için bağımlı örneklem t testi, okul bazında değerlendirme için ANOVA yapılıp ikili karşılaştırmalar için TUKEY HSD testi kullanılmıştır. Tüm sonuçlar % 95 güven aralığında değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Yenilenebilir enerji kaynakları, akademik başarı testi, mevcut müfredat programı. The fact that fossil resources will soonreach to a level at which they cannot meet the needs directs people to renewable energy sources in today's word in which fossil resources are being used up gradually. Each country determines alternative policies in their own way and puts them into practice.Handing down renewable energy sources that gain so much importance nowadays to the next generations early and fast makes it inevitable to provide effective education and to form a larger field of study for teaching renewable energy sources. İt is quite important for science education and the future of our country to bring up students who are closely acquainted with the global renewable energy sources, mindful of the environment, and conscious.This study is for understanding how effective a newly developed wind türbine is to teach renewable energy sources in Science and Technology class of the 8th grade.A statistical study was conducted by comparing the pre-test and post-test results of the acedemic success test developed by the researcher with the students' gender, school, and grade point averages in Science class during the semester. The study was applied to eight classes in four schools, which are district village school, central village school, central school and private school, in 2013-2014 Academic year. Academic success test was applied to 8 classes with the available curriculum, and the same test was applied again after the wind turbine material was integrated into the lesson environment. To search the effect of different instructions in all the classes, Renewable Energy Sources Academic Success Test (RESAST) was used. This study lasted for 6 weeks with pre-test and post-test practices for one week each and instruction for 4 weeks. The numeric data acquired were analyzed in SPSS. In the statistical assessment, independent sample test for gender-based assessment, dependent sample test for pre-test and post-test comparison, ANOVA for school-based assessment were conducted, and TUKEY-HSD test was used for paired comparisons. All the results were evaluated in % 95 confidence interval.Keywords: Renewable energy sources, academic success test, available curriculum programme
Collections