Ters - düz sınıfların öğrencilerin akademik başarısı ve görüşlerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; ters-düz sınıfların öğrencilerin akademik başarısına ve görüşlerine etkisini ortaya koymaktır. Araştırmada deneysel araştırma yöntemlerinden yarı deneysel desenin öntest-son test, deney- kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Denel işlem sonrasında deney ve kontrol grubuna akademik başarı testi son test olarak uygulanırken; deney grubuna ayrıca Ters-düz sınıflara ilişkin görüşlerini belirlemek üzere anket ve görüşme formu uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; deney grubu ile kontrol grubunun akademik başarı testinin tümünden aldığı sontest puanları arasında yapılan bağımsız gruplar t-testi sonucunda p<.05 düzeyinde anlamlı fark olduğu görülmüştür. Deney grubu öğrencileri ters-düz sınıflara ilişkin görüşlerine yönelik yapılan anket ve görüşmede ters-düz sınıf uygulaması ile başarılarının arttığını, anlamadıkları konuları daha iyi tespit ettiklerini, öğrendiklerini daha iyi hatırladıklarını, derse daha aktif katıldıklarını, ters-düz sınıf uygulamasında konuyu çalışmış olarak gelmelerinin derse katılımlarını artırdığını, videoları dersten önce izleyerek sınıfta alıştırmaları yapmayı mevcut programa ders işlenen sınıftaki konu anlatımını dinlemekten daha motive edici bulduklarını ifade etmiştir. Ayrıca, öğrenciler ters-düz sınıf uygulaması ile öğretmenlerine daha çok soru yönelttiğini ve bu uygulama sayesinde öğretmenleri ve arkadaşlarıyla iletişiminin arttığını belirtmiştir. Anahtar Kelimeler: Ters-düz sınıf, karma öğrenme, Bilişim Teknolojileri The purpose of this study flipped classroom is to demonstrate the effects of students' academic achievement and views.Experimental research methods in the study of the quasi-experimental design pretest-posttest, experimental control group experimental design was used. Academic achievement in the experimental and control groups when applying the final test after test experimental process; the experimental group also flipped classroom-survey to determine their views on the flat class and interview forms were applied. Research; The independent group made between the experimental group and the control group received posttest scores from all academic achievement test t-test p <.05 level was found to be significantly different. The experimental group students flipped classroom for submissions on the flat class polls and have increased their success by flipped classrom applications in negotiations, they have identified better the issues they understand better remember what they have learned lessons more actively they participate, flipped clasasroom application subject to not be worked lesson participation in that increase, watching videos, doing exercises in the classroom before class stated that they found it motivating to listen to the lecture topics in class lessons committed to existing programs. In addition, students practice with opposite-level classes that teachers ask more questions and stated that increased communication with teachers and friends with this application.Keywords: Flipped classroom, blended learning, ICT
Collections