Dördüncü sınıf öğretmenlerinin yaşamımızdaki elektrik ünitesi kapsamında teknolojik pedagojik alan bilgisi seviyelerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı dördüncü sınıf öğretmenlerinin yaşamımızdaki elektrik ünitesi kapsamında Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi seviyelerinin belirlenmesidir. Araştırmaya Şanlıurfa, Elazığ ve Kayseri illerinde görev yapan toplam 53 sınıf öğretmeni katılmıştır. Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin Konu Alan Bilgileri, Pedagojik Bilgileri ve Teknolojik Bilgileri belirlenmeye çalışılmıştır. Konu Alan Bilgisi; Kavramsal Bilgi ve Bilimin Doğası bileşenlerinden oluşmuştur. Araştırmamızda dördüncü sınıf öğretmenlerinin TPAB seviyelerini daha kapsamlı ölçmek amacıyla nicel ve nitel veri toplama araçları birlikte kullanılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin Elektrik konusundaki TPAB seviyelerinin ölçülmesi amacıyla Bilimin Doğası Görüş Anketi, Elektrik ile İlgili Kavram Testi, Ders Senaryosu ve İçerik Sunum Formu olmak üzere dört farklı veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırma süresince elde edilen verilerin betimsel istatistiklerinde SPSS16.0 istatistik programı kullanılmıştır. Ayrıca verilerin analizinde yüzde ve frekans değerleri ile Pearson korelasyon analizi gibi teknikleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, Sınıf Öğretmenlerinin yeterli düzeyde konu alanı bilgisine sahip olmadıkları sonucu ortaya çıkmıştır. Sınıf Öğretmenlerinin program bilgisi, öğrenme güçlükleriyle ilgili bilgisi, öğretim strateji ve yöntem bilgisine ilişkin bilgisi, değerlendirme bilgisi ve ortam olmak üzere 5 bölümde ele alınan Pedagojik Bilgi bakımından da yeterli düzeyde bilgiye sahip olmadıkları sonucu ortaya çıkmıştır. Benzer biçimde sınıf öğretmenlerinin Genel ve Konuya Özgü Teknolojik Bilgi seviyeleri de yeterli düzeyde olmadığı sonucuna varılmıştır. The aim of this investigation is to determine the level of the technological and pedagogical context knowledge of the 4th grade teachers, on the unit; electric in our life. Totally 53 teachers from the cities; Şanlıurfa, Elazığ and Kayseri has contributed to this research. In this research, it is aimed to determine the subject program knowledge, the pedagogical knowledge (TPACK) and the technological knowledge of the primary school teachers. Subject program knowledge is the combination of Conceptual Knowledge and Nature of Science. In this study, the quantity and quality data collection tools were used together in order to measure the TPACK level of the 4th grade teachers, in detail and confidently. Four data collection tools such as; Questionnaire of Nature of Science, Conceptual Test Related to Electric, Vignette, Content Representation were used.SPSS16.0 statistical program was used for the descriptive statistics of the obtained data during the research. Percentage (%) values, frequency values and Pearson correlation analysis techniques were used. According to the obtained data of the research, it was observed that the primary school teachers have not adequate subject program knowledge. It was also seen that, the teachers have no enough Pedagogical knowledge, which was assumed into five parts, such as; program knowledge, learning difficulties knowledge, teaching strategy and method knowledge, concluding knowledge and surrounding. Similarly, it was concluded that, General and Technological knowledge about the subject is not in the desired level.
Collections