Sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji dersi kapsamında mesleki yeterliklerinin ve algılarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının çözünme ve erime konusundaki mesleki bilgilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nicel ve nitel verileri toplamak amacıyla çalışmada karma yöntem kullanılmıştır. Bu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının bilimin doğasına ilişkin görüşleri, pedagojik alan bilgi seviyeleri ve teknolojik pedagojik alan bilgisi seviyeleri araştırıldı. Ayrıca pedagojik alan bilgisinin dört bileşeni arasındaki korelasyon ile sınıf içi uygulamalar ile pedagojik alan bilgisi ve teknolojik alan bilgisi arasındaki korelasyon belirlenmiştir. Çalışmanın örneklemini Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki 49 sınıf öğretmeni adayı oluşturmuştur. Sınıf öğretmeni adaylarının pedagojik alan bilgisi ve teknolojik alan bilgilerini belirlemek amacıyla bilimin doğası görüş anketi (toplam 24 madde ve 6 alt faktör) ve içerik sunum formu, çözünme ve erime ile ilgili video ve yarı yapılandırılmış mülakatlar kullanıldı. Çalışamadan elde edilen verileri değerlendirmek amacıyla SPSS 16.0 istatistik paket programı kullanıldı. Yüzde (%), frekans (f) ve Pearson korelasyon analizleri yapılmıştır. Bu çalışmanın sonuçları sınıf öğretmeni adaylarının çözünme ve erime konusunda yeterli pedagojik alan bilgisine ve teknolojik alan bilgisine sahip olmadıklarını göstermiştir. Genel olarak, konu program bilgisi, strateji ve yöntem bilgisi, öğrenme güçlüğü bilgisi ve değerlendirme bilgisi seviyelerinin düşük olduğu bulunmuştur. Aynı zamanda bu çalışma sınıf öğretmeni adaylarının bilimin doğası hakkında farklı görüşlere sahip olduklarını da göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Bilimin Doğası, Çözünme ve Erime, İçerik Sunum Formu, Mesleki Yeterlik, Sınıf Öğretmeni Adayı, Pedagojik Alan Bilgisi, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi In this study, it was aimed to determine the classroom teacher nominates'professinoal knowledges about solution and melting. The mixed methods are used to collect the qualitative and quantitative data in the study. In this study, views on nature of science, pedagogical content knowledge and technological knowledge levels of classroom teacher nominates are investigated. In addition, it was determined the correlation among four components of pedagogical content knowledge and between classroom practice and pedagogical content knowledge and technological pedagogical knowledge. The sample of study contain 49 classroom teacher nominates in Firat University, Faculty of Education. The views on nature of science survey (consist of 6 sub factor total 24 items) and Content Representation, videos about solution and melting and semi-structured interviews are used to determined the pedagogical content knowledge and technological pedagogical content knowledge levels of classroom teacher nominates. SPSS 16.00 statistical programme was used to evaluate the data obtained from present study. Percent (%), frequence (f) and Pearson correlation analyzsis were used. Present results showed that classroom teachers don't have enough pedagogical content knowledge and technological pedagogical content knowledge about solution and melting. It was found that subject programme knowledge strategy and method knowledge, learning difficulty knowledge, assessment knowledge levels are generally are low. Also, present results determined that of classroom teacher nominates have different views onnature of science. Keywords: Classroom Teacher Nominate, Content Representation, Nature of Science, Solution and Melting, Pedagogical Content Knowledge, Professinoal Competence, Technological Pedagogical Content Knowlege
Collections