Ortaokul öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisi ile matematik dersinde problem çözme başarısı arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, ortaokul 5, 6, 7 ve 8. Sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin, matematik dersinde problem çözme başarısına etkisini belirlemektir. Araştırma, bu yönüyle betimsel bir araştırmadır. Araştırma deneme öncesi modellerden tek grup, öntest- sontest modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma, Malatya ilinin Darende ilçesi, Yeniköy Ortaokulu'nda bulunan, 5. 6. 7. ve 8. sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2014-2015 eğitim öğretim yılındaki, Malatya ilinin Darende ilçesinde bulunan ortaokullar, araştırmanın örneklemini ise, Darende ilçesi Yeniköy Ortaokulu 5. 6. 7. ve 8. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Ulaşma ve uygulama yapma kolaylığı sağlaması düşüncesiyle 'uygun örnekleme' yoluyla, Yeniköy Ortaokulu'nda bulunan 44 öğrenci araştırma örneklemine alınmıştır. Araştırmada veri toplama amacıyla Okuduğunu Anlama Başarı Testi ile Matematik Başarı Testi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS paket programı kullanılmıştır. Öğrencilerin okuduğunu anlama başarısı ile problem çözme başarısının arasındaki ilişkinin belirlenmesi için, Pearson Momentler Çarpım Korelasyonu, homojen olup olmama durumlarına göre t testi, Anova varyans analizi gibi anlamlılık testlerinden yararlanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, 5, 6, 7 ve 8. Sınıf öğrencilerinde, okuduğunu anlama başarı testi son test ortalamalarının ön test ortalamalarından yüksek çıktığı ve testin anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okuduğunu anlama başarı testinin ön testi ile problem çözme testlerinin ön testleri arasındaki korelasyon katsayıları incelendiğinde 5, 6, 7 ve 8. Sınıf düzeylerinde yükseğe yakın anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Aynı korelasyon analizi sontestlerde yapıldığında 5 ve 6. Sınıflarda yüksek ve anlamlı bir ilişki bulunurken 7 ve 8. Sınıf düzeylerinde anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Bütün sınıf düzeylerinde kitap okumayı seviyorum diyenlerin başarısı, kitap okumayı sevmiyorum diyenlerin başarı ortalamasından, anlamlı düzeyde yüksek çıkmıştır. 5. ve 6. Sınıflarda problem çözme başarısı yüksek olan öğrencilerin Türkçe, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler derslerinde yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki bulunurken,7. sınıflarda sadece fen ve teknoloji dersi ile orta düzey anlamlı ilişki bulunmuş, 8. Sınıflarda ise problem çözme başarı testi ile diğer derslerde anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Diğer Derslerdeki Başarılar, Kitap Okumaya Karşı Tutum,Okuduğunu Anlama Başarısı, Ortaokul 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar, Problem Çözme Başarısı The main aim of that study is to indicate how the reading skills affect the success of learners on math problem solving for fifth, sixth, seventh and eight grade learners at secondary school. The study is a descriptive research by those sides. The study was carried out by using as a single, pretest and aftertest from premodels. The study was applied on fifth, sixth, seventh and eight grade learners of Yeniköy secondary school studying in Darende which is a district of Malatya. While The main universe of the study involves the secondary schools which states in Darende district of Malatya, sample of the study involves fifth, sixth, seventh and eight grade learners in Yeniköy secondary school. To ease the implementation of the study,44 samples was applied in the study in suitable sample way. Reading Comprehension skill test and math achievement test are applied in the study. Spss program was used for analyses. To indicate the relation between reading comprehension skills and math problem solving skills, Pearson moment multiplication correlation, t test to understand whether they are homogeneous or not and relevance tests such as anova variance analysis.At the end of the study, aftertest averages of the reading comprehension test were higher than the averages of the pretest. Then, it was indicated that test was meaningful. When the correlation between reading comprehension skills and the math problem solving skills were researced, the correlation was nearly high and meaningful for fifth, sixth, seventh and eight grade learners. When the same correlation analysis was applied on last tests, meaningful relation wasn't found for seveth and eight grades while there was a high and meaningful relation was found for fifth and sixth grade learners. For all grades, the achievement of the students loving to read was higher than the others saying that they didn't like reading in a meaningful way. While the learners who are problem solving skill is high are successful in türkish, science and social studies for fifth and sixth grades, middle level meaningful relation was found just for seventh grade science lessson. For eight grade learners, there wasn't any relation between problem solving achievement test and the other lessons.Some more suggestions were found by the help of the obtained results.Key Words: problem solving skill, reading comprehension skill, the attitude against reading for fifth, sixth, seventh and eight grades, achievements on other lessons.
Collections