Gülsüm Cengiz`in çocuk kitaplarının Türkçe öğretimi bağlamında tema ve iletiler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çocuk edebiyatı çocuğun ilgi, ihtiyaç, duygu ve düşüncelerine cevap vermeyeçalışan, yazılı ve sözlü ürünlerle onun dünyasına seslenmeyi amaç edinen biredebiyattır. Çocuk edebiyatı ürünleri okulöncesi dönemden başlayarak sunduğu görselve dilsel olanaklarla çocukları anadilinin inceliklerini sezmeye yönelten ilk araçlarolmasının yanında çocuklara okuma sevgisi ve alışkanlığı kazandırmak gibi önemli birişleve sahiptir.Çocuk edebiyatına ait metinler, çocukların hem temel dil becerilerinigeliştirmelerinde hem de hayâl dünyalarının zenginleştirmelerinde oldukça etkilidir.Çocuk ve Gençlik Edebiyatı yazarlarından Gülsüm Cengiz, yayımladığı şiir, öykü,roman ve tiyatro eserleri ile bu alana önemli katkılar sağlamıştır.Bu çalışmada şairliği, yazarlığı, eğitimci yanı ve Çocuk ve Gençlik Edebiyatıalanında verdiği eserler ile tanınan Gülsüm Cengiz'in ` Son Çiçek`, `İpini KopartanUçurtma`, `Ayşe'nin Günleri` ve ` Ahşap Evin Çocukları` adlı çocuk kitaplarınınTürkçe Öğretimi kapsamında yer alan temalar çerçevesinde tarama ve içerik analiziyöntemi ile incelemesi yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Gülsüm Cengiz, Çocuk Edebiyatı, Türkçe Öğretimi, Tema, İleti,İnceleme. Children's literature is a branch of literature which tries to satisfy children'scuriosity, needs, feelings and thought, aiming to reach their world with a body ofwritten and orally transmitted materials. Works of this genre which present visual andlinguistic resources since pre-school period to become first means to direct childrensense the delicacy of their mother tongue, have also the important function to engrainthe love and habit of reading in them.Textes of children's literature make significant contribution to the developmentof children's basic linguistic skills as well as to the enrichment of their fantasy world.Gülsüm Cengiz, a prominent figure in Turkish Children and Juvenile Literature, hasmade a significant contribution in the field with her published poems, short stories,novels and dramas.Due to the fact that Gülsüm Cengiz is well known as a poet, writer and educatorin the field, some of her children books, namely `Son Çiçek`, `İpini KopartanUçurtma`; `Ayşe'nin Günleri` and `Ahşap Evin Çocukları` (`The Last Flower`, `TheKite Which Broke Its String`, `Days of Ayşe` and `Children of Wooden House` inEnglish), have been examined in terms of themes referenced in the Turkish LanguageTeaching using survey and content analysis method.Keywords: Gülsüm Cengiz, Children's Literature, Turkish Teaching, Themes,Message, Analysis.
Collections