Basit araç gereçlerle yapılan etkinliklerde sorgulayıcı öğretim yönteminin kullanılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, sorgulamaya dayalı öğretim yöntemine göre işlenen basit araç gereçlere dayalı etkinliklerin Fen Bilgisi Öğretmenlerinin bilimsel süreç becerilerine, akademik başarılarına ve basit araç gereçlere dayalı etkinliklerle ilgili görüşlerine etkisini araştırmaktır.Bu araştırmanın evrenini, Türkiye'nin Doğu Anadolu Bölgesinde devlet ve özel okullarda çalışan Fen Bilgisi Öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın erişilebilir evrenini Elazığ, Bingöl ve Tunceli illerindeki devlet ve özel ortaokullarda çalışan Fen Bilgisi öğretmenlerinden oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Elazığ, Bingöl ve Tunceli illerindeki devlet ve özel ortaokullarında çalışan ve gönüllü olarak bu araştırmaya katılan Fen Bilgisi öğretmenleri oluşturmaktadır. Bu çalışma iki aşamalı olarak gerçekleştirilmiş ve Elazığ, Bingöl ve Tunceli'den toplam 59 Fen Bilgisi Öğretmeni çalışmaya katılmıştır.Bu araştırmada öntest-sontest tek denekli araştırma deseni kullanılmıştır. Katılımcılara Yaşam Temelli Sorular Testi (YTST), Geleneksel Sorunlar Testi (GST), Bilimsel Süreç Beceri Testi (BSBT) ve Basit Araç Gereçlere Dayalı Etkinliklerle İlgili Görüş Anketi (GA) ön test-son test olarak uygulanmıştır. Ön test uygulandıktan sonra, sorgulamaya dayalı öğretime göre araştırmadaki etkinlikler işlenmiş ve daha sonra son testler uygulanmıştır. Son olarak elde edilen veriler SPSS 17.0 istatistik program ile MANOVA ve ANOVA kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre, sontestlerde bayan öğretmenlerin Bilimsel Süreç Becerileri testindeki puanlarının erkek öğretmenlerin puanlarından fazla olduğu görülmektedir. Bununla birlikte, bu değerler istatistiksel olarak anlamlı değildir. Geleneksel Sorular Testindeki puanlar incelendiğinde, erkek öğretmenlerin puanlarının bayan öğretmenlerin puanlarından daha yüksek olduğu görülmektedir. Bunun aksine, Yaşam Temelli Sorular Testindeki puanlarda ise tam tersi bir durum elde edilmiştir.Bu çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, Yaşam Temelli Soruların ve Gelenek-sel Sorunların sontest puanlarının ortalamaları, öntest puanlarına göre daha yüksektir ve istatistiksel olarak anlamlıdır.Anahtar Kelimeler: Sorgulamaya Dayalı Öğretme, Bilimsel Süreç Becerileri, Basit Araç Gereçlerle Yapılan Etkinlikler, Yaşam (Bağlam) Temelli Sorular. The purpose of this research is to investigate the effect of hands-on activities through the inquiry-based instruction on science teachers' science process skills, academic achievement and views of about hand-on activities. The population of this research constitutes science teachers who work at government and private schools in East Anatolian Region of Turkey. The accessible population consist of science teachers who work at government and private secondary schools in the cities of Elazığ, Bingöl and Tunceli. The sampling of research is that science teachers who are voluntary participating in this work at government and private secondary schools in Elazığ, Bingöl and Tunceli cities. This work was performed in two phases and totally 59 science teachers from Elazığ, Bingöl, and Tunceli participated.In this research was used a one group pre-test/post-test experimental design. The Context-Based Problems Test, The Traditional Problems Test, Science Process Skill Test and View of Questionnaire About Hands-on Activities were applied as pre-test/post-test to teachers participated. After pre-tests were applied, the activities in the study were processed according to the inquiry-based instruction and then, post-tests were implemented. Finally, the obtained data were analyzed by using MANOVA and ANOVA on SPSS 17.0 statistic program.According to the results of research, it is observed that the score of Science Process Skills of female teachers in post-tests are more than male teachers' score. However, this values are not significant as statistically. As the score of The Traditional Problems Test were examined, its seen that the male teachers' scores are greater than female teacher's ones. However, an opposite situation was obtained in The Context-Based Problems Test scores. According to obtained results from this study, finally, the post-test scores of The Context-Based Problems test and The Traditional Problems test are higher than pre-test scores and these results are found to be statistically significant.Key Words: Hands-on Activities, Inquiry Teaching Methods, Scientific Process Skill,Questions Based on Life (Context).
Collections