Uzaktan İngilizce öğretiminin öğrenenlerin akademik başarı, yabancı dile yönelik kaygıları ve erişiye etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişen teknoloji, kullanılan özel programlar vasıtasıyla dünyanın dört bir yanındaki kişi ile iletişim kurmaya imkân sağlamıştır. Uzaktan eğitim sisteminde, öğrenenler internet ortamında oluşturulan sanal sınıflar sayesinde alanında uzman kişilerle buluşturulup, eşzamanlı ya da eşzamansız olarak eğitim faaliyetlerini sürdürebilmektedirler.Bu tez çalışmasında, Bitlis Eren Üniversitesinde ön lisans programında eğitim alan, uzaktan eğitim ve örgün eğitim çocuk gelişimi bölümü öğrencileri arasında İngilizce dersine ait akademik başarı ve kaygı düzeyleri açısından karşılaştırma yapılmıştır.Araştırma deneysel araştırma desenlerinden Öntest-Sontest Kontrol Gruplu Modele göre yürütülmüştür. Çalışma grubunu oluşturan öğrencilerden bir kontrol ve bir deney grubu seçilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının seçimi kümeleme analizine göre yapılmıştır. Araştırmanın yürütüldüğü çalışma grubu 154 öğrenciden oluşmaktadır. Ancak kümeleme analizi için istenen bilgileri eksik bırakan 18 öğrenci kapsam dışında tutulmuştur. Geriye kalan 136 öğrenci için kümeleme analizi yapılmıştır. Araştırma kapsamında 2 farklı ölçme aracı kullanılmıştır. Öncelikle öğrencilerin İngilizce dersi akademik başarılarını belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen bir başarı testi hazırlanmıştır. Bu test bu dersi daha önce almış öğrencilere uygulanarak madde istatistikleri açısından gözden geçirilmiştir. Bunun yanında Horwitz, Horwitz ve Cope (1986) tarafından geliştirilen yabancı dil ders kaygısı ölçeği (YDDKÖ) kullanılmıştır. Beşli likert tipinde 33 maddeden oluşan bu ölçek, yabancı dil öğrenen öğrencilerin sınıf içinde yaşadıkları kaygı düzeyini ölçmek için geliştirilmiştir.Araştırmanın sonucunda, deney ve kontrol grubunu oluşturan öğrenci puanlarına ilişkin yapılan çeşitli analizlerde, deney grubunun öntest puan ortalaması kontrol grubundan yüksek olduğu, öntest puanları açısından kontrol grubunun daha heterojen biçimde dağıldığı, sontest puanları açısından bakıldığında ise kontrol grubu puan ortalaması deney grubundan yüksek bulunmuştur. Puanların ortalamadan farklılaşmasının göstergesi olan standart sapmaya göre deney ve kontrol grupları ortalamadan birbirine yakın oranlarda sapma göstermektedir. Deney ve kontrol gruplarının öntest sonuçlarının karşılaştırıldığında deney grubunun öntest puanları lehine anlamlı düzeyde fark bulunmuştur. Deney ve kontrol gruplarının sontest sonuçlarının karşılaştırıldığında ise gruplar arasında anlamlı düzeyde fark bulunamamıştır. Deney ve kontrol gruplarının Erişi sonuçlarının karşılaştırıldığında kontrol grubunun lehine anlamlı düzeyde fark bulunmuştur. Deney ve Kontrol grupları sontest puanları ile yabancı dil ders Kaygısı arasındaki ilişkiye bakıldığında ise yabancı dil ders kaygısı ile deney ve kontrol grupları son test başarı ortalamaları arasında düşük düzeyde ve anlamlı olmayan ilişki belirlenmiştir. Emerging technology has enabled people to communicate with people around the world through special programs. In the distance education system, learners carry out their education activities simultaneously or asynchronously by meeting specialist in their field thanks to the virtual classes created on the internet.In this thesis study, a comparison was made in terms of academic achievement and anxiety level of the English course among the students of distance learning and formal education child development department who were trained in the associate degree program at Bitlis Eren University.The research was carried out according to the Pre-Posttest Control Group Model of the experimental research designs.A control group and a test group were selected from the study group students.The choice of experiment and control groups was made according to the clustering analysis.The study group in which the study was conducted consists of 154 students.However, 18 students who are missing the required information for clustering analysis are excluded.Clustering analysis was performed for the remaining 136 students.Within the scope of the research, 2 different measurement tools were used.Firstly, an achievement test developed by the researcher has been prepared in order to determine the academic achievement of the English course of the students.This test was applied to the students who have taken this course before and the test has been observed in terms of item statistics. Besides, The foreign language anxiety scale developed by Horwitz, Horwitz and Cope (1986) was used.This scale, consisting of 33 items in five-point likert type, was developed to measure the level of anxiety of foreign language learners in the classroom.As a result of the research, the mean scores of the test group were higher than the control group, the control group was distributed more heterogeneously in terms of pretest scores, and the average score of the control group was higher than the control group when the posttest scores were examined in the various analyzes of student scores that constitute the experimental and control group.According to the standard deviation, which is a measure of the average variation of the scores, the experimental and control groups deviate from each other at an approximate rate.When the pre-test results of the experimental and control groups were compared, a significant difference was found in favor of the pretest scores of the experimental group.When the posttest results of the experimental and control groups were compared, no significant difference was found between the groups.A significant difference was found in favor of the control group when the access results of the experimental and control groups were compared.When the relationship between posttest scores of the experimental and control groups and the foreign language course anxiety is examined,it has been determined a low level and no significant relationship between foreign language lesson anxiety and posttest achievement averages of experimental and control groups.
Collections