Maddeyi tanıyalım ünitesinde argümantasyon tabanlı öğretimin öğrencilerin akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve tutumlarına olan etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, argümantasyon tabanlı öğretimin Maddeyi Tanıyalım ünitesi kapsamında ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve fen dersine yönelik tutumlarına ilişkin etkisi araştırılmıştır. Yarı deneysel model olarak tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Mardin İli Savur İlçesine bağlı Pınardere İlkokulu'nda öğrenim gören iki farklı şubeden toplam 47 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada gruplardan birini Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu tarafından hazırlanan ilkokul 4. sınıf Fen Bilimleri dersi programının ön gördüğü etkinliklere göre konuların işlendiği kontrol grubu, diğerini ise argümantasyona dayalı derslerin işlendiği deney grubu oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak; akademik başarı testi, bilimsel süreç becerileri testi ve fen dersine yönelik tutum testleri ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22.0 (Statistical Package for Social Sciences) istatistik programı kullanılarak analiz edilmiş ve verilerin analizi için bağımsız gruplar t testi (independent gropus t test), eşleştirilmiş gruplar t testi (paired t test), Mann Whitney U testi ile aritmetik ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde analizleri kullanılmıştır. Elde edilen verilerin yorumlanmasında .05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir. Araştırma sonuçları incelendiğinde deney ve kontrol grubundan elde edilen son test ortalamalarında gruplar arasında akademik başarı ve bilimsel süreç becerileri bakımından deney grubu lehine bir fark oluşmakla birlikte bu farkın anlamlı düzeyde olmadığı sonucuna varılmıştır. Bununla birlikte fen dersine yönelik tutum bakımından deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Bu sonuçlara göre, argümantasyon tabanlı öğretimin ilkokul 4. sınıf seviyesinde öğrencilerin akademik başarıları ve bilimsel süreç becerilerine olumlu etki yaptığı bununla birlikte fen dersine yönelik tutumlarına ilişkin deney grubu lehine anlamlı düzeyde fark oluşturduğu görülmektedir. The research seeks to find out the impact of the argumentation-based teaching on 4th grade (primary school) students` academic success, scientific process skills and attitude towards Science class within the context of the chapter named 'Let's get to know substance.' Designed as a quasi-experimental model, the research`s focus group is comprised of 47 students in two classroms continuing their education in Savur district of Mardin province in 2016-2017 education year. On the one hand, the control group is trained according to the curriculum and activities which are designated by the Turkish Education Board overseen by the Ministry of National Education, on the other hand, the experimental group is taught in accordance with the argumentation-based teaching methodology. For data collection methods, the study's test of academic success, scientific process skills test and test of attitude towards Science class were applied to both groups as pretest and posttest. The collected data was analyzed through SPSS 22.0 software and t test, paired t test, Mann Whitney U test, arithmetic mean, standard variation, frequency and percentage are utilized for the data analysis. .05 significance level was designated in the interpretation of data. The results indicated that average of posttest conducted on the control group and the experimental group made difference in favor of the control group in terms of academic success and scientific process skills, though not significant. However, significant difference was observed in favor of the experimental group with regard to attitude towards Science class. As a result, it is noted that the argumentation-based teaching has positive impact on 4th grade students' academic success and scientific process skills, in the meantime, it makes significant difference in student's attitude toward Science class.
Collections