Basic school students` perceptions of their achievement motivation in terms of several variables
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı ilköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin başarı motivasyonuna ilişkin görüşlerini cinsiyet, sınıf düzeyi ve öğrenim gördükleri okulun sosyo-ekonomik düzeyi değişkenleri açısından belirlemektir. Araştırmaya dördüncü sınıf düzeyinde 450 öğrenci, sekizinci sınıf düzeyinde de 450 öğrenci olmak üzere toplam 900 öğrenci dahil edilmiştir. Öğrenciler Irak'ın Erbil şehrinde iyi, orta ve alt biçiminde sınıflana üç ayrı sosyo-ekonomik düzeye sahip 30 okuldan seçilmişlerdir. Çalışmada toplam 900 öğrenci bulunmaktadır. Araştırma betimsel niteliktedir. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin başarı motivasyonlarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla 'Başarı Motivasyonu Ölçeği' kullanılmıştır. Başarı motivasyon ölçeği 37 maddeden ve beş alt boyuttan oluşmaktadır. Bu alt ölçekler istek ve azim, rekabet, performansta nitelik, başarı ve beğeni elde etme ve kendini kontrol olarak adlandırılmıştır. Araştırma ile hem dördüncü hem de beşinci sınıf öğrencilerinin başarı motivasyonlarına sahip oldukları belirlenmiştir. Ayrıca, başarı motivasyonuna ilişkin erkek ve kız öğrencilerin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Araştırma bulguları sekizinci sınıf öğrencilerinin dördüncü sınıf öğrencilerine göre daha yüksek başarı motivasyonuna sahip olduklarını ortaya koymuştur. Okulların sosyo-ekonomik düzeyi açısından da öğrenci görüşleri farklılaşmıştır. İyi sosyo-ekonomik düzeye sahip okullarda öğrenim gören öğrencilerin başarı motivasyonları orta ve alt sosyo-ekonomik düzeye sahip okullarda öğrenim gören öğrencilerinkinden daha yüksek çıkmıştır. The main aim of this study is to determine fourth and eighth grade students'' perceptions of achievement motivation in terms of gender, grade level and schools' socioeconomic status variables. The sample of study consists of 450 students male and female in the fourth stage, and 450 students, male and female in the eighth stage. The students were selected from the 30 basic schools in the three different socioeconomic status (high, middle, low) in the center of Erbil City in Iraq. The total numbers of students are 900. The research is based on descriptive model. As the data collection tool 'achievement motivation scale' was used to determine the perceptions of the students of their achievement motivation. The number of the items of the 'achievement motivation scale' consists of 37 items and 5 subscales. The subscales were named as ambition and perseverance, competition, quality of performance, attaining success and appreciation and self-control. In addition, for the data analysis based on the spss program, so finally the study reached the result of perceptions of students (fourth and eighth) stages of basic schools for achievement motivation, shows that the students have achievement for motivation. In addition, the difference between male and female in the motivation for achievement, there is no difference between them. Moreover, the difference in the stages of academic study shows that the level of motivation for achievement in the eighth stage is more than a fourth stage of basic schools. On the other hand, the difference in the socioeconomic status there is difference among students. The students in the high socioeconomic status schools, their motivation for achievement is higher than the students in the middle and low socioeconomic status.
Collections