Matematik dersinde etkileşimli tahta kullanımının öğrenci başarısı, motivasyonu ve tutumları üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı etkileşimli tahta kullanımının öğrencilerin matematik dersi başarı, motivasyon ve etkileşimli tahtaya yönelik tutumları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu çalışmada gerçek deneme modeli türü olan ön test- son test kontrol gruplu desen kullanılmaktadır. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında Elazığ Kanuni Sultan Süleyman Ortaokulu'nda öğrenim gören öğrencilerle yürütülmüştür. 6.sınıf Matematik dersi 5.Ünite içerisinde yer alan 1.Bölüm Alan Ölçme (Paralelkenarın Alanı, Üçgenin Alanı, Alan Ölçme Birimleri, Arazi Ölçme Birimleri) konusu üzerinde araştırma yapılmıştır. Araştırmada 16 öğrencinin yer aldığı kontrol grubunda ders içerikleri bilişim teknoloji araçlarıyla desteklenmiş geleneksel yöntemler kullanılarak sunulmuş; 17 öğrencinin yer aldığı deney grubunda ise aynı ders içerikleri etkileşimli tahta kullanılarak konu anlatılmıştır. Uygulama sonrasında elde edilen veriler aritmetik ortalama, yüzde-frekans gibi betimsel istatistiklerin yanı sıra öntest-sontest ve gruplar arası karşılaştırmalar için bağımsız örneklemler için t testi ve ilişkili ölçümler için t testi yöntemlerinin her ikisi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Özerbaş'ın (2003) geliştirmiş olduğu motivasyon ölçeği, araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi ile Tataroğlu ve Erduran (2009) tarafından hazırlanan matematik dersinde akıllı tahtaya yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Başarı, Motivasyon ve Tutum testleri ile toplanan veriler İlişkili ve İlişkisiz Örneklem t – test tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, Matematik dersinde etkileşimli tahta kullanımının, bilişim teknolojileri araçlarıyla desteklenen geleneksel yöntemlere göre akademik başarı açısından olumlu yönde anlamlı bir farklılık oluşturduğu belirlenmiştir. Deney ve kontrol grubu öğrencileri arasında Matematik dersine yönelik motivasyon düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık oluştuğu yani deney grubu öğrencilerinin derse karşı daha istekli oldukları sonucu çıkarılmıştır. Deney grubunda yer alan öğrencilerin etkileşimli tahtaya karşı tutum düzeylerinin ise olumlu yönde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Etkileşimli tahta, Motivasyon, Matematik öğretimi, Başarı, Tutum, Ölçek The purpose of this research is to investigate the effect of interactive board use on students' attitudes towards mathematics achievement, motivation, and interactive board. In this study, the pre-test-post-test control group pattern, which is the real experimental model type, is used.The research was carried out during the spring semester of the 2016-2017 academic year in Elazığ Kanuni Sultan Süleyman Middle School. The study included the first part of the fifth Unit of Mathmatics Course of Sixth grade. In the control group where 16 learners were involved in the research, the course contents were presented using traditional methods supported by information technology tools; In the experiment group where 17 students took place, the subject was explained by using the board with the same course content. Descriptive statistics such as the data arithmetic means, percent-frequency obtained after the application as well as the t test for independent samples and the t test for related measures were used for pretest-posttest and inter-group comparisons. Achievement test developed by the researcher, motivation scale developed by Özerbaş (2003) and the attitude scale towards the interactive board in the mathematics course prepared by Tataroğlu and Erduran (2009) were used as the data collection tool in the research. Success, motivation and attitude tests were analyzed using the independent groups t test and paired group t test.As a result of the research, it was determined that the use of interactive board in Mathematics course had a significant positive difference in terms of academic achievement compared to traditional methods supported information technology. There was a significant difference between the experimental and control group students' level of motivation for the Mathematics course, which means that the experimental group students were more willing to teach. The attitudes of the students in the experimental group to the interactive board were positive.Key Words: Interactive board, Motivation, Teaching Mathematics, Success, Attitude, Scale
Collections