Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin görüşleri:Bir meta analiz çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerine yönelik yapılan araştırmalarda sınıf yönetiminin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin görüşleri cinsiyet, mesleki kıdem, mezun olunan okul türü ve sınıf mevcudu değişkenleri açısından analiz edilmiştir. Bu çalışma, meta analiz yöntemi ile yapılmıştır. Konu ile ilgili yapılmış olan çalışmalara ulaşmak için YÖK Tez Merkezi ve Google Akademik veri tabanları taranmıştır. Toplam seksen (80) çalışmaya ulaşılmış olup dahil edilme kriterlerine göre on dokuz (19) çalışma araştırma kapsamını oluşturmuştur.Araştırmanın bağımsız değişkenleri için hesaplanan etki büyüklükleri Comprehensive Meta Analysis Ver. 2.2.064 (CMA) programı ile hesaplanmıştır. Araştırma için kullanılan on dokuz (19) çalışmanın örneklem sayısı 4015'tir. Tüm değişkenler için araştırmaya dahil edilen çalışmaların `Huni Grafiği` ve `Begg ve Mazumdar Rank Correlation` testi sonuçlarına göre yayın yanlılığının bulunmadığı belirlenmiştir. Değişkenler için yapılan heterojenlik testi için yapılan hesaplamaların ardından araştırma için kullanılan çalışmaların heterojen bir yapıda olduğu tespit edilmiştir. Bu sebeple değişkenlerin rastgele etkiler modeline göre genel etki büyüklüğü hesaplamaları yapılmıştır. Yapılan etki büyüklüğü hesaplamalarına göre, sınıf öğretmenlerin disiplin sorunları ile baş etmek için kullanmış oldukları yöntemlerde, cinsiyet değişkeni için bulunan -0,018 değerinin kadın öğretmenlerin lehine olduğu, mesleki kıdem değişkeni için bulunan -0,033 değerinin 15 yıl ve altında çalışan öğretmenlerin lehine olduğu, mezun olunan okul türü değişkeni için bulunan -0,012 değerinin sınıf öğretmenliği lisans programı dışındaki bölümlerden mezun olan öğretmenlerin lehine olduğu, sınıf mevcudu değişkeni için bulunan 0,014 değerinin ise sınıf mevcudu 20 ve altında olan öğretmenlerin lehine olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bu etki büyüklüklerinin Cohen (1992)'in yapmış olduğu sınıflandırmaya göre düşük düzeyin altında, Cook ve Thalheimer (2002)'in yapmış olduğu sınıflandırmaya göre ise `önemsiz bir seviyede` olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Disiplin sorunları, Disiplin yöntemleri, Meta analiz, Sınıf öğretmenleri, Sınıf yönetimi. The aim of this research is to examine the classroom management in the research conducted for classroom teachers. For this purpose, classroom teachers' opinions about classroom management were analyzed in terms of gender, occupational seniority, type of school graduated and class size variables. This study was conducted with meta-analysis method. YÖK Thesis Center and Google Scholar databases were searched in order to reach the related studies. A total of eighty (80) studies were reached and nineteen (19) studies were included in the study according to inclusion criteria.The effect sizes calculated for the independent variables of the study were calculated with Comprehensive Meta Analysis Ver. 2.2.064 (CMA) program. The sample number of nineteen (19) studies used for the research is 4015. According to the results of `Funnel Graph` and `Begg and Mazumdar Rank Correlation ın tests of the studies included in the study for all variables, it was determined that there was no publication bias. Following the calculations for the heterogeneity test for the variables, the studies used for the research were found to be heterogeneous. For this reason, general effect size calculations were made according to random effects model of variables. According to the effect size calculations, it was determined that in the methods used by classroom teachers to deal with disciplinary problems, -0,018 value for gender variable is in favor of female teachers, -0,033 value for professional seniority variable is in favor of teachers who worked for 15 years and below, -0,012 value for graduation variable is in favor of the teachers who graduated from the departments outside of primary teaching undergraduate program and 0,014 value for the variable of class size is in favor of teachers whose class size is 20 and below. According to Cohen's (1992) classification, these effect sizes are below the low level, according to the classification made by Cook and Thalheimer (2002), it was found to be insignificant.Keywords: Disciplinary problems, Disciplinary methods, Meta-analysis, Classroom teachers, Classroom management.
Collections