Ters yüz sınıf modeline ilişkin ortaokul öğretmen ve öğrencilerinin hazır bulunuşluk durumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETYüksek Lisans Tezi Ters Yüz Sınıf Modeline İlişkin Ortaokul Öğretmen ve Öğrencilerinin Hazır Bulunuşluk Durumlarının İncelenmesiCemre KURTOĞLUFırat ÜniversitesiEğitim Bilimleri EnstitüsüEğitim Programları ve Öğretim Ana Bilim DalıElazığ, 2019, Sayfa: XIII+125Bu araştırmanın amacı ortaokul öğretmen ve öğrencilerinin ters yüz sınıf modeline ilişkin hazır bulunuşluklarının incelenmesidir. Bu araştırma betimsel bir çalışmadır ve tarama modelindedir. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak, ortaokul öğrencilerinin ters yüz sınıf modeline hazır bulunuşluklarını belirlemek için Hao'nun (2016) geliştirdiği, Durak'ın (2017) Türkçeye uyarladığı `Ortaokul Öğrencilerinin Ters Yüz Sınıf Modeline Hazır Bulunuşluklarını Belirleme Ölçeği` kullanılmıştır. Ortaokul öğretmenlerinin ters yüz sınıf modeline ilişkin hazır bulunuşluk durumlarını saptamak amacıyla öğrenciler için kullanılan ölçek sorularından uyarlanarak araştırmacı tarafından Ortaokul Öğretmenlerinin Ters Yüz Sınıf Modeline İlişkin Hazır Bulunuşluklarını Belirleme Ölçeği hazırlanmıştır. Ölçek, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Elazığ il merkezinde bulunan beş ortaokulda görev yapmakta olan 233 öğretmene ve bu okullarda okuyan 383 beşinci sınıf öğrencisi ve 362 sekizinci sınıf öğrencisi olmak üzere toplam 745 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada öğrencilerin ters yüz sınıf modeline ilişkin hazır bulunuşlukları 'öz yönelimli öğrenme, teknoloji öz yeterliği, sınıf içi iletişim öz yeterliği, öğrenme için motivasyon ve ön çalışma yapma yeterliği' olarak beş alt boyutta; öğretmenlerin ise, 'öğrenci kontrol yeterliği, teknoloji öz yeterliği, sınıf içi planlama yeterliği, ön çalışma yapma, kendini geliştirme ve yeniliklere açık olma' olarak beş alt boyutta ayrıntılı olarak incelenmiştir. Yapılan analiz sonuçlarında, ortaokul öğretmen ve öğrencilerinin ters yüz sınıf modeline ilişkin hazır bulunuşluklarının yüksek düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Çeşitli değişkenlere göre öğretmen ve öğrencilerin ters yüz sınıf modeline ilişkin hazır bulunuşluk durumları incelendiğinde, bilgisayar sahibi olan ve bilişim araçlarını kullanmada kendini yeterli gören öğretmen ve öğrencilerin söz konusu modele ilişkin hazır bulunuşluk durumlarının daha yüksek olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Ters yüz sınıf modeli, öz yönelimli öğrenme, teknoloji öz yeterliği, eğitim teknolojisi, ön çalışma yapma yeterliği ABSTRACTMaster ThesisAn Investigation on the Secondary School Teachers and Students' Flipped Classroom ReadinessCemre KURTOĞLUFırat UniversityInstitute of Educational ScienceDepartment of Education Curriculum and InstructionElazığ, 2019; page: XIII+125The aim of this study is to investigate the flipped classroom readiness of secondary school teachers and students. The survey method is applied in this descriptive study. As a data collection tool, in order to determine the flipped classroom readiness of secondary school students, 'A Questionnaire for Flipped Classroom Readiness of Secondary School Students ' which is developed by Hao (2016) and adopted by Durak (2017) was used. To determine teachers' readiness for flipped classroom, a questionnaire was adopted by the researcher from the questionnaire for students. The questionnaire was applied to 233 teachers working at five secondary schools which were chosen randomly from city center of Elazığ and to 383 5th grade and 362 8th grade totaly 745 students who study at the same schools. In this study, the readiness of students for flipped classroom is investigated with five sub-dimensions: 'self- directed learning, self sufficiency for technology, self sufficiency for communication in classroom, motivation for learning and readiness for preparatory work'. The readiness of teachers for flipped classroom is explained with 5 sub-dimensions: 'self sufficiency for students control, self suffiency for technology, self sufficiency for classroom plan, readiness for preparatory work and being open-minded'. As a result of analyses, the flipped classroom readiness of secondary school teachers and students is positive in general. It is concluded that the teachers and students who have computer and those who perceive themselves competent using technological devices have more positive opinions on flipped classroom.Key Words: Flipped classroom, technology self efficacy, educational technology, self directed learning, preliminary preparation
Collections