Öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojileri becerileri ile derste teknoloji kullanımına yönelik eğilimlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hayatın her alanına dâhil olan Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BIT) günümüzde eğitim kurumlarının da üzerinde durduğu bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır. Öğretmenlerin derslerine BİT' i entegre ederken problem yaşamamaları için hizmet öncesinde aldıkları eğitim ve deneyimler onların mesleki becerilerini etkilediği görülmektedir.Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının BİT becerileri ile derste teknoloji kullanılmasına yönelik eğilimlerini (DTKYE) belirlemektir. Çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden genel tarama modeli kullanılmıştır. BİT becerilerini belirlemek için Türel, Özdemir ve Varol (2017) tarafından geliştirilen `Öğretmen Bilgi ve İletişim Teknolojileri Beceri Ölçeği` kullanılmıştır. Ayrıca, öğretmen adaylarının derslerinde teknoloji kullanılmasına yönelik Günüç (2013) tarafından geliştirilen `Derste Teknoloji Kullanımına Yönelik Eğilim Ölçeği` kullanılmıştır. Bu çalışma 2019-2020 eğitim ve öğretim yılında Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 467 kadın (%75,69), 150 erkek (%24,31) olmak üzere toplam 617 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir.Araştırma sonuçları incelendiğinde; öğretmen adaylarının BİT becerileri ölçeğine `kısmen katılıyorum` aralığına denk gelen cevaplar verdiği görülmüştür. Öğretmen adaylarının BİT becerileri ile bölüm, bilgisayara sahip olma durumu, mobil öğrenme deneyimi, FATİH projesi hakkında bilgi sahibi olma durumuna göre anlamlı farklılık gösterdiği bulgulanmıştır. Ancak cinsiyet, sınıf düzeyi, günlük internet ve sosyal medya kullanım sürelerine göre anlamlı farklılık göstermediği bulgulanmıştır. Öğretmen adaylarının DTKYE ölçeğine `kısmen katılıyorum` aralığına denk gelen cevaplar vermişlerdir. Öğretmen adaylarının DTKYE ile bölüm, sınıf, bilgisayara sahip olma durumu, mobil öğrenme deneyimi, FATİH projesi hakkında bilgi sahibi olma durumu ve sosyal medya kullanım sürelerine göre anlamlı farklılık gösterdiği bulgulanmıştır. Ancak cinsiyet ve günlük internet kullanım sürelerine göre anlamlı farklılık göstermediği bulgulanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının BİT becerileri ile DTKYE arasında pozitif yönde düşük bir ilişkinin olduğu da belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Bilgi ve ĠletiĢim Teknolojileri, BĠT Becerisi, Teknoloji Eğilimi, Derste Teknoloji Kullanımı, Teknoloji Entegrasyonu Information and Communication Technologies (ICT), which is involved in all spheres of daily life, is an area that educational institutions pay particular attention in today's world. A brief literature review reveals that the training and experiences they receive during their education in the college affect their professional skills. In order to prevent potential problems regarding integrating technology in teachers' lessons.This study was carried out to determine ICT skills and tendencies of pre-service teachers towards technology use in the class (TTTUC). For this purpose, general screening model, one of the quantitative research methods, was adopted. `Teachers' ICT Skills Scale`, developed by Turel, Ozdemir & Varol (2017), was used in this study in order to measure teachers' ICT skills. In addition, Tendency Scale for Towards Technology Use in Class developed by Gunuc (2013) was used in this study to examine pre-service teachers' tendencies towards technology use in lessons. This study was conducted with 617 pre-service teachers, 467 female (75.69%), 150 male (24.31%), studying at Firat University Faculty of Education during the 2019-2020 academic year.The results of the present study show that pre-service teachers gave answers corresponding to the `partially agree` in ICT skills scale. It was also found that there was a significant difference in the department, computer ownership, mobile learning experience, terms of knowledge of FATIH Project according to ICT skill. However, it was found that there was no significant difference in gender, class, daily internet and social media usage times. Pre-service teachers gave answers corresponding to the `partially agree` in the tendency scale for towards technology use in class. It was found that pre-service teachers differed significantly according to the department, class, computer ownership, mobile learning experience, terms of knowledge of FATIH Project, social media usage times. However, it was found that there was no significant difference regarding gender, daily internet usage times. In addition, it was determined that there is a positive and low relationship between pre-service teachers' ICT skill and their TTTUC.Key Words: Information and Communication Technology, ICT Skills, Technology Tendency, Technology in the Course, Technology Integration
Collections