Profesyonel futbol takımı taraftarlarının çevrimiçi (onlıne) spor tüketim güdüleri ve bağlılık noktaları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi teknolojileri yaşamımızın her alanında etkin bir rol oynamaktadır. Bilgi teknolojilerinin en önemli ürünlerinden birisi olan internet günümüzde insanları birbirine bağlayan büyük bir platform haline gelmiştir. Bununla beraber, sporun ve spor takımlarının bireyin sosyal hayatına olan etkisi, her iki yapı arasındaki ilişkinin incelenmesinin gerekliliğini ortaya koymaktadır. Bu çalışmanın amacı, profesyonel futbol takımı taraftarlarının çevrim içi (online) spor tüketim güdüleri ile bağlılık noktaları arasındaki ilişkilerin belirlenmesidir.Türkiyedeki profesyonel futbol takımı taraftarları bu araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Bu çalışmaya kolayda örneklem yöntemiyle seçilen 50 kadın ve 176 erkek olmak üzere toplamda 226 futbol taraftarı katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Bağlılık Noktaları İndeksi, Çevrimiçi (Online) Spor Tüketim Motivasyonu Ölçeği ve kişisel bilgi formundan oluşan anket formu kullanılmıştır. Veriler yüzyüze görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS 23.0 paket programı kullanılarak test edilmiştir. Veri analizinde betimsel istatistiklerin yanı sıra bağımsız örneklem T-test, tek yönlü Anova ve Pearson Korelasyon analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre takıma bağlılık alt boyutunun en yüksek ortalamaya sahip olduğu belirlenmiştir. Bağlılık noktaları alt boyutlarının cinsiyet, yaş, web katılım sıklığı değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılıklar gösterdiği belirlenmiştir. Bununla beraber takıma destek alt boyutunun çevrimiçi (online) spor tüketim güdüleri arasında en yüksek ortalamaya sahip olduğu ve bu güdülerin cinsiyet, eğitim durumu, medeni durum, web katılım sıklığı değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıklara sahip olduğu belirlenmiştir. Son olarak; çalışmamıza katılan futbol taraftarlarının bağlılık noktaları ile çevrimiçi (online) spor tüketimi güdüleri arasında negatif yönde düşük düzeyde ilişkiler olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Spor Pazarlaması; Spor Tüketimi; Online Tüketim;Bağlılık Noktaları; Futbol; Taraftarlar Information technologies play an active role in every aspect of our life. Internet is one of the most prominent product of information technologies and it has become a huge platform that connects people to each other. Besides the effect of sport and sport teams on individual's social life reveals the necessity of examining the relationship between the two structures. The purpose of this study was to determine the relationship between the motivation for sport online consumption and points of attachment of the professional football team fans.Fans of professional football teams in Turkey constitute the population of this study. A total of 226 football fans (50 females, 176 males) participated in the study selected by convenience sampling method. A questionnaire consisting of the Points of Attachment Index, Motivation Scale for Sport Online Consumption and personal information form was used in this study. Data was analyzed with the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 23.0 software program. Besides descriptive analyses, t-test, one-way ANOVA and correlation analyses were carried out.According to research results, it has been determined that the `team` has the highest mean among the attachment factors. There were statistically significant differences determined in the points of attachment according to the variables such as gender, age, frequency of web usage. Besides `team support` had the highest mean among the motives of online sport consumption and statistically significant differences determined in the motives according to the gender, education status, marital status and frequency of web usage. Lastly, it was determined that there was a negative low level relationship between points of attachment and motives of online sport consumption of the fans that participated in our study.Keywords: Sport Marketing; Sport Consumption; Online Consumption;Points of Attachment; Football; Fans
Collections