dc.contributor.advisor | Yenel, İbrahim Fatih | |
dc.contributor.author | Güllü, Sevim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T07:54:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T07:54:16Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/351057 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışması, ülkemizde beden eğitimi ve spor yüksekokulları / fakültelerinde görev yapan akademisyenlerin çalıştıkları örgüte duydukları bağlılıkları üzerinde iletişimin etkisini ölçmeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın evreni, 2013-2014 eğitim ve öğretim yılında Türkiye' de spor eğitimi veren yüksek öğretim kurumlarında görev yapan tüm akademisyenlerdir. Örneklemi ise, yedi coğrafi bölgeden rastgele seçilen, söz konusu eğitimi veren 22 üniversitede çalışmakta olan 336 akademisyendir. Tarama modelinin benimsendiği bu çalışmada öncelikle konuyla ilgili yerli ve yabancı literatür taranmış, ilgili literatür bilgileri geniş sayılabilecek ve sistematik bir biçimde verilerek kavramsal çerçeve oluşturulmuş ve daha önce geliştirilen ve kullanılan, üç bölümden oluşan ölçek aracılığı ile bulgulara ulaşılmıştır. Ölçeğin ilk kısmı cinsiyet, yaş, unvan, bölüm ve kıdem süresi gibi demografik bilgilerden, ikinci kısmı 18 soruluk örgütsel bağlılık ile ilgili ifadelerden (duygusal, normatif ve devam olmak üzere üç boyutludur), üçüncü kısmı da 35 soruluk örgütsel iletişim (bilgilendirme, amir ile iletişim, arkadaşlarla iletişim, ücretlendirme, terfi ve kariyer olmak üzere beş boyutludur) ile ilgili ifadelerden oluşmaktadır. Araştırmanın tüm istatiksel analizleri SPSS paket programı kullanılarak yapılmıştır. Ülkemizdeki beden eğitimi ve spor yüksekokulları/fakültelerinde görev yapan akademisyenlerin yaş ve kıdemi fazla olanların daha az olanlara göre duygusal bağlılıklarının daha fazla olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Diğer taraftan demografik değişkenlerin örgütsel iletişime anlamlı bir katkı sağlamadığı bulgusu elde edilmiştir. Ayrıca, amiri ve arkadaşları ile iletişimi iyi olan ve görev yaptıkları fakültede/yüksekokulda bilgilendirme sürecinin iyi işletildiğine inanan akademisyenlerin duygusal ve normatif bağlılıkları yükselirken devam bağlılıkları düşmektedir. Sonuç olarak, örgütsel iletişimin örgütsel bağlılığa olumlu yönde etkisi vardır.Anahtar Kelimeler : Spor eğitimi, iletiĢim, örgütsel iletiĢim, örgütsel bağlılık. | |
dc.description.abstract | The purpose of this thesis study is for the academics to measure the effect of communication on commitment who work in physical education and sports faculties to thier organisations in our country. The universe of the study is all of the academics who work in physical education faculties in 2013-2014 educational term. The sample is 336 academics that works in 22 universities and gives the training in question, randomly selected from seven geographical region. In this study embracing browsing model, local and foreign literature about the subject was browsed firstly, conceptual frame was formed by related literature information which could be said wide and systematicly analyzed, and finally reached the findings by the scale combining three parts that was reformed and used before. First part of the scale consists of demographical information such as gender, age, status, department and seniority, second part consists of 18 questions of organisational commitment and phrases about it (three dimensional as affective, normative and attendance), and the third part consists of 35 quesitons of organisational communication (five dimensional as informing, communication with the superior, communication with friends, pricing, promotion and career) and related phrases about it. The whole statistical analyses were made with SPSS bundle programme. It was reached that academics those work in physical educaiton and sports faculties have more age and seniority shows more affective commitment in our country. On the other hand it was also reached that demographic variables does not provide a significant contribution to organisational communication. Besides, academics who have in good communication with their seniors and friends and who believe that they have a well-established disclosure process in their faculties have increasing affective and normative commitment, while their continuance commitment are to decrease. Consequently, organisational communication has positive effects on organisational commitment.Key Word :Sports education, communication, organizational communication, organizational commitment | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Spor eğitimi veren yüksek öğretim kurumlarında görev yapan akademisyenlerin örgütsel bağlılığına iletişimin etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of organizational communication on organizational commitment for the academics who work for the faculties of sports education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | Organizational commitment | |
dc.subject.ytm | Sport education | |
dc.subject.ytm | Higher education institutions | |
dc.subject.ytm | Academic personnel | |
dc.identifier.yokid | 10038936 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 359475 | |
dc.description.pages | 217 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |