Kesir öğretimine yönelik geliştirilen dijital materyalin öğrencilerin öğrenme ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı kesirler konusunda geliştirilen öğretim materyalinin ilköğretim 4. sınıflar düzeyindeki öğrencilerin akademik başarıları, matematik ve bilgisayara yönelik tutumlarına etkilerinin incelenmesidir. Çalışma ön test - son test kontrol gruplu desende planlanmıştır. Çalışmanın katılımcıları 2012 yılında İzmir ili Karabağlar ilçesindeki bir devlet okulunda öğrenim gören 60 öğrencidir. Uygulanan ön test sonucunda okuldaki A ve E şubelerinin başarı puanları arasında farklılık gözlenmediğinden bu şubeler çalışmaya dâhil edilmiştir. Sınıf mevcudu 32 olan A şubesi seçkisiz olarak deney grubu olarak belirlenmiştir. Katılımcıların %55'i (n=33) erkek, %45'i (n=27) kadın öğrencilerden oluşmaktadır.Kesirler konusu deney grubuna kesir saydamlarının Flash programı kullanılarak bilgisayar ortamına aktarılmasıyla hazırlanmış öğretim materyali ile anlatılmıştır. Kontrol grubunda geleneksel öğretim uygulanmıştır. Öğrenciler materyali sadece ders sırasında ve sınıf bilgisayarında kullanmışlardır. Çalışma 4 hafta (16 ders saati) süresince uygulanmıştır. Çalışma verileri, araştırmacılar tarafından oluşturulan başarı testi, matematik tutum ölçeği (Nazlıçiçek ve Erktin, 2002) ve bilgisayara yönelik tutum ölçeği (Aşkar, 1987) ile toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin akademik başarı son test puanlarının anlamlı farklılaşmadığı gözlenmiştir. Ek olarak, deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumlarında da anlamlı farklılaşma bulunmamıştır. Fakat, deney ve kontrol gruplarının matematik tutumları arasında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: İlköğretim, kesirler, öğretim materyali, dijital kesir saydamı The aim of the current study is to investigate the effects of digital teaching materials on 4th graders' academic achievement on fractions subjet and attitudes towards mathematics and computers. The study was planned with pre-test and post-test control group design. The participants of the study were 60 students studying in a public elementary school in Karabağlar district of İzmir province in 2012. Groups were selected through a pilot study which researcher administered an academic achievement test to the all fourth classess in the school. Initial analyses suggested A and E classess' achievement scores did not differ significanlty, thus these classes were included in the study. Branch A with a class size of 32 was randomly selected as the experimental group. 55% (n = 33) of the participants were male and 45% (n = 27) were female.Experimental group received technology enhanced presentations whereas control group had traditional presentations from the same teacher. Participants had access to interactive digital materials within course hours on the classroom computer. The study took 4 weeks (16 course hours). Data were collected through fractions achievement test, attitude scale towards mathematics and computer attitude scale. Results revealed no significant differences on achivement and computer attitudes scores of between groups. But the mathematics attitudes scores show significant differences between groups.Keywords: Elementary education, fractions, teaching material, digital fraction transparency
Collections