Show simple item record

dc.contributor.advisorGökyürek, Belgin
dc.contributor.authorAğrali Ermiş, Sermin
dc.date.accessioned2020-12-29T07:54:12Z
dc.date.available2020-12-29T07:54:12Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/351032
dc.description.abstractBu araştırmada, üniversitelerin beden eğitimi ve sporla ilgili bölümlerinde görev yapan akademisyenlerin iş tatmini ve örgütsel bağlılık düzeylerinin belirlenmesi ile aralarındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Bu çerçeveden hareketle tarama modelinde olan çalışmanın amacına uygun olarak 3 bölümden oluşan bir veri toplama aracı kullanılmıştır. Birinci bölümde katılımcıların demografik özelliklerini ortaya çıkarmak için araştırmacı tarafından kişisel bilgi formu geliştirilmiştir. Diğer iki kısımda ise iş tatmini için 20 sorudan oluşan Minesota iş tatmini ölçeği ve Meyer ve Allen (1997) tarafından geliştirilen 18 sorudan oluşan örgütsel bağlılık ölçeği kullanılmıştır.Araştırma verilerinin değerlendirilmesinde istatistikî yöntem olarak frekans, yüzde dağılımları, ikili gruplar için İndependent Samples t testi, çoklu gruplar için One Way-ANOVA analizleri ve ilişkiyi belirlemek için Pearson Korelasyon analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; iş tatminine yönelik olarak, erkek akademisyenlerin kadın akademisyenlere, evlilerin ise bekarlara daha yüksek iş tatmini düzeyine sahip oldukları, akademik ünvanın önemli bir etken olduğu belirlenmiştir. Örgütsel bağlılık bileşenlerine yönelik olarak; akademisyenlerin genel örgütsel bağlılıklarının yüksek olduğu, erkeklerde duygusal bağlılık, kadınlarda ise devam bağlılığı ve normatif bağlılığın önplana çıktığı, ünvan yükselirken duygusal ve normatif bağlılık yükseldiği fakat devam bağlılığının düştüğü saptanmıştır. Araştırma grubunda yer alan Güneydoğu ve Karadeniz bölgelerindeki üniversitelerde görev yapan akademisyenlerin normatif bağlılıklarının düşük olduğu ve başka bir bölgede çalışma isteklerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. İş tatmini ile örgütsel bağlılık bileşenleri arasındaki korelasyona göre; akademisyenlerin duygusal bağlılıkları arttıkça, iş tatminlerinin de arttığı görülmektedir.Anahtar Kelimeler : Örgütsel Bağlılık, ĠĢ tatmini, Akademisyen
dc.description.abstractIn this research, universities and relevant departments of physical education and sport academics working in the determination of job satisfaction and organizational commitment was to determine the relationship between them.Starting from this framework, which is screening model for the purposes of the study consists of three sections of a data collection tool was used. In the first part the demographic characteristics of the participants to reveal personal information form developed by the researcher. In the other two parts consisting of 20 questions for job satisfaction and job satisfaction scale and the Minnesota Meyer and Allen (1997) developed by the organizational commitment scale consisting of 18 questions was used.Statistical methods for the evaluation of research data as frequency, percentage, independent samples t test for paired groups, multiple groups-the One Way ANOVA and Pearson's correlation analysis to determine the relationship was usedAs a result, job satisfaction as for the men, women academics, scholars, who are married to the single that they have higher levels of job satisfaction, it was determined that an important factor in academic titles. Organizational commitment for component As academics overall organizational commitment, which is higher in men emotional commitment in women continuance commitment and normative commitment have come to the fore, which fact increased emotional and normative commitment rises but continuing commitment of the fall was observed. Research group located in the Southeast and academics working in universities in the Black Sea region is low normative commitment and desire to work in another area is determined to be high. The correlation between job satisfaction and organizational commitment components According to the emotional commitment of academics increases, job satisfaction has increased as well.Key Word : Organizational Commitment, Job Satisfaction, Academicsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleAkademisyenlerde örgütsel bağlılık ve iş tatmin düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeOrganizational commitment and job satisfaction level of academics and relationship between them
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmAcademic personnel
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.identifier.yokid10044532
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid359436
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess