Ömer Kavur sinemasında gerçeklik
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZGEÇMİŞİM 1962 yılında İzmir'de doğdum. İlk ve orta öğrenimimi aynı kentte tamamladıktan sonra Ankara Yabancı Diller Yükse kokulu Almanca bölümüne bir yıl devam ettim. 1982 yılında başladığım Ankara Üniversitesi Basım-Yayın Yüksekokulundan 1986 yılında mezun oldum. Gazetecilik stajımı İzmir'de Yeni Asır gazetesinde yaptım. Ardından Almanya'da bir dil okuluna gittim. 1987 yılında Ankara'da kısa bir süre bir dergide çalıştım. Aynı yıl Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tarafından açılan Kitle İletişim Anabilim dalında Yüksek Lisansa başladım. ÖZET Çalışmamızın birinci bölümünde sanat ve gerçeklik ilişkisi ilk çağdan günümüze kadar sanatın geçirdiği akımlar gözönünde tutularak irdelenmiştir. Bu bölümde görülmektedir ki, sanat her çağda yaşanılan gerçeklerden hareket etmiş, bu gerçeklikleri yansıtma kaygısını taşımıştır. Bazı dönem lerde bu kaygı sanatta başlıbaşına bir akım oluşturmuş ve o dönemin sanatında egemen olmuştur. Sinemanın diğer sanatlara göre daha yeni bir sanat olması nedeniyle, sinemada gerçek ve gerçekçilik diğer sanat dallarına oranla geç oluşmuştur. Aynı bölüm içerisinde yer verdiğimiz sinemada gerçekçilik ve neo-realismo akımı Ömer Kavur 'un gerçekleri arasındaki farkı görebilmek açısından önem taşımaktadır.Ömer Kavur' un filmlerinin irdelendiği ikinci bölümde incelenen çerçeveleme, renk, ışıklandırma, mekanlar, giysi ve dekor, efekt ve müzik, temel alanların gösterileni ve sosyal motifler Ömer Kavur Sinemasının özgünlüklerini belirlemektedir. Araştırmamızın üçüncü bölümü Gerbner'in mesaj sistem analizi ve Ömer Kavur Sinemasına uygulanışının kantitatif sonuçlarından oluşmaktadır. Bu sonuçlara göre, Ömer Kavur filmlerinde yalnızlık, yabancılaşma, cinsellik, suç, şiddet, birey toplum ilişkilerini tema olarak seçmekte ve abartısız bir ifadeyle bu temaları işlemektedir. Özünde bu temalar Ömer Kavur 'un gerçeklikleridir. Aynı zamanda yaşadığımız toplumun da gerçeklikleridir. Aynı zamanda yaşadığımız toplumun da gerçeklikleridir. Bu temaların işlenme sıklıkları bu bölüm içerisinde verilen çizelgelerde gösterilmiştir.
Collections