Anımsama ve tanıma ilişkisinde bireysel farklılıklar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada, belleğin İki ölçümü olan anımsama ve tanımanın ilişkisi ve be İlişkideki bireysel farklılıkların incelenmesi amaçlanmıştır.Ayrıca, anımsamada sinyal saptama kurşuninin kullanılması ve çeldirici sorunu tartışılmıştır. Yapılan deneylerde E.Ü. psikoloji bölümünde okuyan 80 öğrenci denek olarak kullanılmıştır.Anımsama ve tanımanın ölçülmesinde araç olarak, sözcük-tanım çiftleri ve metin testleri kullanılmıştır.Her denekten, her iki testte, anımsama ve tanıma olmak üzere ikişer ölçüm alınmıştır.Testlerden birincisinde bilgisayar, diğerinde kalem kağıttan yararlanmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel olarak analiz edildiklerinde anımsama İle tanıma arasında anlamlı korelasyonlar bulunamamış, bu durum 1. vs 4. sınıf öğrencileri için farklılık göstermemiştir-Tanıma puanlanma hesaplanmasında sinyal saptama kuramından yararlanılmış.ve d* tanımanın ölçüsü olarak kabul edilmiştir.Anımsama puanların-tn hesaplanmasında ise önce, doğru cevap yüzdesi anımsamanın ölçüsü olarak kullanılmış, daha sonra d` `sn hesaplanmasındaki çeldirici sorunu tar{:ş.imi§ ve çeşitli çeldirci sayılarının İşlediği durumlarda anımsama v® tanıma arasındaki korelasyonlar demonstrate olarak gösterilmiştir.Bu durumlarda da anımsama ve tanıma arasında anlamlı korelasyonlar bulunamamıştır. V!
Collections