Show simple item record

dc.contributor.advisorTopsever, Yurdal
dc.contributor.authorGüngüt (Kesikçi), Hande
dc.date.accessioned2020-12-29T07:44:40Z
dc.date.available2020-12-29T07:44:40Z
dc.date.submitted1992
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/348750
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada, temel olarak eğitilebilir zihinsel engel li çocuklar ile normal zihinsel kapasitedeki çocukların bellek ve dil gelişimi karşılaştırılmıştır. Bellek kapa sitesinin ölçümünde görsel ve işitsel anımsama, tanıma ve anlamsız sözcüklerin anında tekrarı olarak tanımlanan fonolojik bellek ölçümleri üzerinde durulmuştur. Ayrıca dil gelişiminin başka bir boyutu olan okuma konusu da dikkate alınarak deney grubu kendini içinde, okumayı bilen ve bilmeyenler olmak üzere iki bölümde ayrılmış, bunların sözel test puanları ile fonolojik bellek puanları, işitsel ve görsel anımsama ve tanıma puanlarının farklılaşıp f arklılaşmadığına bakılmıştır. Yapılan deneyde alt özel sınıflarda ve Eğitilebilir ve Çocuklar İş okulunda okuyan U2 öğrenci deney grubuna denek olarak seçilmiştir. Bu öğrenciler, fonolojik bellek testide berhangibir yanlış yorumlamaya yol açmaması için önce artikülasyon bozuklukları olup olmadığı konusunda test edilip, sonra deney grubuna dahil edilmiştir. Kontrol grubu öğrencileri de denek grubundaki öğrencilerin sosyo-ekonomik ve kültürel düzeylerine yakın olabileceği düşünülen ilk ve orta okullardan sağlanmıştır. Yapılan istatistiksel analizler sonucunda elde edilen verilerden, deney ve kontrol grubunun sözel puanlarıile fonolojik bellek, işitsel anımsama ve tanıma puan ları arasında anlamlı bir farklılaşmanın olduğu ancak görsel anımsama açıaındBn anlamlı farklılık bulunmasına karşın tanıma boyutunda böyle bir farklılaşmanın olmadığı bulunmuştur.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleZihinsel özürlü çocuklarda bellek ve dil gelişimi bozukluğu arasındaki etkileşim
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMemory growth
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmInteraction
dc.subject.ytmMentally retarded children
dc.subject.ytmLanguage development
dc.identifier.yokid36961
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid36961
dc.description.pages55
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess