Show simple item record

dc.contributor.advisorKayaoğlu, Güven
dc.contributor.authorAydin, Ruhigül
dc.date.accessioned2020-12-29T07:43:09Z
dc.date.available2020-12-29T07:43:09Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/348302
dc.description.abstractBu araştırmanın amaçları: 1) Gazi Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Endodonti Anabilim Dalı kliniklerinde hasta beklentilerinin ne kadar karşılanabildiğinin, yani memnuniyetin her bir klinik için kendi içerisinde incelenmesi ve klinikler-arası karşılaştırmaların yapılması 2) Hastaların memnuniyetlerinin sosyo-demografik faktörlerden ne şekilde etkilendiğinin araştırılmasıdır. Çalışma Gazi Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Endodonti Anabilim Dalına ait 3 klinikte gerçekleştirildi: öğrenci kliniği (24.04.2018 - 09.05.2018 tarihleri arasında), asistan kliniği (24.04.2018 - 21.05.2018) ve özel klinik (24.04.2018 - 04.07.2018). Dağıtılan 330 anketten 259'u geçerli idi (öğrenci kliniği 98, asistan kliniği 83 ve özel klinik 78 anket). Memnuniyet ölçümü için daha önce geliştirilmiş bir standart ölçek kullanıldı. Hastanın sosyo-demografik bilgisi kaydedildi (cinsiyet, yaş, medeni durum, eğitim durumu, hanehalkı geliri) ve 8 anket maddesi için hastanın verdiği önem (tedavi öncesinde) ve memnuniyet değerleri (tedavi sonrasında) 5'li Likert skalası ile ölçüldü. Kategorik değişkenler için ki-kare testi, grup-içi karşılaştırmalarda Wilcoxon testi, gruplar-arası karşılaştırmalarda Kruskal-Wallis H ve Dunn çoklu karşılaştırma testleri kullanıldı (α=0.05). Gazi Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Endodonti Anabilim Dalına ait asistanların çalıştığı asistan kliniği ve özel klinikte memnuniyet skorları beklentinin (önemin) üzerinde bulunurken, öğrenci kliniğinde memnuniyet skorları çoğu zaman beklentinin altında kaldı. Çalışmamızda öğrenci kliniğinin memnuniyet-önem farkları bazı maddeler için her ne kadar istatistiksel olarak negatif yönde anlamlı fark gösteriyor olsa da, bu kliniğin aritmetik ortalama ve medyan memnuniyet skorları ≥4 olarak bulundu. Yani hastalar, öğrenci kliniği için anketin memnuniyet sorularını çoğunlukla 'iyi' veya 'çok iyi' olarak cevaplandırdı. Çalışmanın sosyo-demografik değişkenlerin memnuniyete etkisi kısmı için en önemli bulgusu tüm sosyo-demografik değişkenler içerisinde en belirleyici değişkenin hastanın 'eğitim durumu' olduğu ve eğitim seviyesi nispeten daha düşük olanlarda memnuniyet daha yüksek bulunduğudur. Diğer taraftan erkeklerde, en genç yaş grubu olan 18-27 yaş aralığında, evli olmayanlarda ve daha yüksek hanehalkı geliri olanlarda memnuniyet eğilimi daha fazlaydı. Sonuç olarak Gazi Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Endodonti Kliniklerinde hasta memnuniyetinin genel olarak yüksek olduğu ve hastanın eğitim düzeyinin memnuniyette önemli bir faktör olduğu söylenebilir.
dc.description.abstractThe aims of this study were as follows; 1) to investigate how much patient expectations could be met at the endodontic training clinics of Gazi University, namely to examine the satisfaction for each clinic in itself and making inter-clinics comparisons 2) to investigate possible effects of socio-demographic factors on patient satisfaction. The study was carried out in three clinics of Gazi University Faculty of Dentistry Department of Endodontics: undergraduate clinic (between the dates 24.04.2018 - 09.05.2018), graduate clinic (24.04.2018 - 21.05.2018) and special clinic (24.04.2018 - 04.07.2018). Out of the 330 questionnaires distributed, 259 were valid (undergraduate clinic 98, graduate clinic 83 and special clinic 78 questionnaires). A previously developed scale was used for measuring satisfaction. The socio-demographic information of the patient was recorded (gender, age, marital status, education level, household income). The importance (before treatment) and satisfaction (after treatment) values of the patient for eight questionnaire items were measured with a 5-point Likert scale. Chi-square test for categorical variables, Wilcoxon test for intra-group comparisons, Kruskal-Wallis H and Dunn multiple comparison tests were used for intergroup comparisons (α = 0.05). While the satisfaction scores of the graduate clinic and the special clinic (both being the workplace of the graduate students) were above the expectation (importance) scores, the satisfaction scores in the undergraduate clinic were often below the expectation scores. Although the satisfaction-importance differences of the undergraduate clinic showed statistically significant differences (negatively) for some of the items, the arithmetic mean and median satisfaction scores of this clinic were found to be ≥4. That is to say, the patients for this clinic answered the satisfaction questions of the questionnaire mostly as 'good' or 'very good'. A striking finding of the study for the effect of the socio-demographic variables was that the education status was the most critical variable among all socio-demographic variables; satisfaction was higher in those with relatively lower education level. On the other hand, without any statistical significance, males, the youngest age group (18-27 age), unmarried, and those with higher household income tended to be more satisfied. To conclude, it can be said that patient satisfaction was generally high in the endodontic training clinics of Gazi University and the education level of the patient was an important socio-demographic factor for patient satisfaction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDiş Hekimliğitr_TR
dc.subjectDentistryen_US
dc.titleGazi üniversitesi diş hekimliği fakültesi endodonti hasta memnuniyeti anketi
dc.title.alternativeEndodontic patient satisfaction questionnaire study in Gazi university faculty of dentistry
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-11-25
dc.contributor.departmentEndodonti Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10311167
dc.publisher.instituteDiş Hekimliği Fakültesi
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subdentistThesis
dc.identifier.thesisid647417
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess