Kurum kültürünün çalışanlara iletilmesinde örgüt içi iletişim
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Modern yönetim anlayışı ile çalışan ve güçlü kültürlere sahip olduğu bilinen firmaların baz alındığı bu tezde, kurum kültiirünün çalışanlara iletilmesinde örgüt içi iletişimin etkisi incelenmiştir. Etkili iletişim ile etkili kurum kültürü arasında doğrudan bir ilişki vardır. Çünkü örgütün iç işleyişi bakımından örgütsel amaçların benimsetilmesi, çalışanların bir çatı altında toplanarak bütünleştirilmesi ve motivasyonu, ast-üst ve eş düzey elemanların işbirliği ve uyumlu çalışmaları, görevlerinin ne olduğu ve nasıl yapılacağı, karar alma, eşgüdüm ve denetim gibi süreçler iletişimsiz düşünülemez. Kısaca tüm çalışanların paylaştığı temel değerler ve ortak inanç veya anlayış sistemi olarak tanımlanabilen kurum kültürü, çok geniş bir kavram olup örgütte görünen görünmeyen her seviyede etkisini göstermektedir. Çalışanların motivasyonunu, performansım ve örgütsel davranışını etkileyen kurum kültürü, örgütsel bağlılık ve strateji açısından da önemlidir. Örgütler oluşturdukları kurum kültürü sayesinde, tüm çahşanlanmn davranışlarını belirli esaslara bağlamakta ve istedikleri örgütsel davranışa ve dolayısıyla örgütsel amaçlarına ulaşmayı hedeflemektedirler. Bu yüzden de örgütler, kesin, doğru ve açık işleyen örgüt içi iletişim kanalları ile kurum kültürünü çahşanlarma iletmeye ve benimsetmeye çalışmakta ve bu süreç içinde temel değerler, lider ve kahramanlar, örgütsel hikaye ve mitler, tören ve semboller gibi yöntemler kullanmaktadırlar. Formal ve informal iletişim kanallarıyla kültürel öğelerini çalışanlarına İleten örgütler, bu yolla örgütsel etkinlik, verimlilik ve devamlılık sağlamayı amaçlamaktadırlar. Örgütlerin uzun dönemdeki başarısı ve performansı, ne kadar güçlü ve bilinçli bir kültüre sahip olduklarına ve bu kültürü ne kadar etkili bir şekilde çalışanlarına iletip örgütsel bağlılık sağlayabüdiklerine bağlıdır. Bu bağlamda, örgütün hem iç hem de dış İletişiminden birinci derecede sorumlu olan kurum iletişimcilerine ve/veya halkla ilişkiler yöneticilerine önemli görevler düşmektedir. Çalışanları ve örgüte yeni katılanları, kurumun kültürü hakkında bilgilendirmek, kültürel öğeleri mesleğinin tekniklerini kullanarak çalışanlara iletmek, personelin örgütsel sosyalizasyonunu sağlamak, örgütsel davranışları arzu edilen yönde geliştirmek ve dolayısıyla örgütün hedeflerini gerçekleştirmesine katkıda bulunmak halkla ilişkiler yönetiminin sorumluluğu dahilindedir.
Collections