Show simple item record

dc.contributor.advisorDurmaz, Mustafa
dc.contributor.authorAghbashla, Majid
dc.date.accessioned2020-12-29T07:42:44Z
dc.date.available2020-12-29T07:42:44Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/348216
dc.description.abstractÖZET Günümüz işletmelerinde önemini giderek artıran halkla ilişkiler, işlet menin hedeflerine ulaşılmasında önemli bir faktör durumunda bulunmaktadır. Halkla ilişkilerin, işletme içindeki rolü nedeniyle vazgeçilmezliğinin yanında, kuruluşların yaşamaları açısından da gerekliliğinin olması bu birimi ön plana çıkarmaktadır. İşletmelerin saptadıkları hedefe ulaşması, işgücü verimliliğin istenilen düzeyde gerçekleşmesine bağlıdır. Bu düzeye varılmasında ne derecede başa rılı olunacağı halkla ilişkilerin, yürüttüğü faaliyetlerin başarısına paraleldir. Halkla ilişkiler ve verimlilik arasındaki ilişki, işletme hedefleri söz konusu olduğunda daha bir önem kazanmaktadır. İşletmelerin temel elemanı olan çalışanlar, başarıya ulaşmada birinci de recede rol oynamaktadır. Bu amaçla işletme, çalışanlarına yatırım yapmalıdır. İşte bu noktada, çalışanların işgücü verimliliğini arttırarak, işletmeyi başarılı kılmak halkla ilişkiler biriminin görevi olmaktadır. İyi bir halkla ilişkiler, çalışanın işverimini etkileyen faktörleri araştırarak, bunların çözüm yollarını uygulamaya sokan ve bunun sonucunda işletmenin bütününde başarı sağlayan faaliyetlerde bulunmaktadır. Bugün yaşanmakta olan ekonomik koşullar içerisinde tutarlı bir ücret politikasının izlenmesi, bunun yanısıra işletme verimini etkileyen fiziki, sosyo kültürel ve psikolojik faktörlerin çalışanlar lehine düzenlenmesi halkla ilişki lerin işgücü ve verimliliği üzerindeki başarısını etkileyen ölçütleridr. Halkla ilişkilerin biriminin başarısı bu faktörlerin sonucuna bağlıdır. İşletmeler güçlü olabildikeri sürece ülke ekonomisine katkıda bulunup, onun yaşamasını sağlamaktadır. İşletmelerin yaşaması da saptanan amaçların gerçekleşmesi ile ilgili olup, bu da işgücü veriminin ölçüsüne bağlı olmaktadır. Bütün bu hedeflerin gerçekleşmesi de iyi bir şekilde işleyen halkla ilişkiler ile mümkündür. Bu açıdan işletme ve işgücü verimliliği ile halkla ilişkiler birbi rinden çok zor ayrılabilecek bir biçimde içice geçmiştir ve bu ilişki, işletmele rin en önemli yaşam kaynaklarından birini oluşturmaktadır.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHalkla ilişkilerin işgücü verimliliği üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmLabour productivity
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmProductivity
dc.identifier.yokid52370
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid52370
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess