Hicri V-VI. yüzyıllarda Mâverâünnehir`de yaşamış Mâturîdi âlimlerin Mâturîdilik içindeki yeri ve görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlim ve irfan yönünden çok verimli ve bereketli toprakları bulunan Mâverâünnehir'in İslâm kültürü açısından önemi büyüktür. Bu toprağın insanları uzun süre Anadolu İslâm kültürüne kaynaklık etmiştir. İmam Mâturîdi, Mâverâünnehir'in önemli ilim şehirlerinden Semerkand'da dünyaya gelmiş, yaşamını bu bölgede geçirmiş bir âlimdir. Kendisi İmâm-ı Azam Ebû Hanîfe'den ilham almış ve onun din anlayışını sistemli bir düşünce yapısı haline getirmiştir. Mâturîdi'den sonra gelen Hicri V-VI. yüzyıllarda Mâverâünnehir'de yaşamış Hanefî-Mâturîdi âlimler de İmam Mâturîdi'yi lider kabul ederek İmam-ı Âzam Ebû Hanife'den gelen özgürlükçü din anlayışının Mâturîdilik adı altında sistemli bir düşünce yapısı haline gelip yayılmasına katkı sağlamışlardır. Transoxiana, possessing very productive and fertile lands from the point of scholarship and wisdom, has great importance for Islamıc Culture. The people of this land have been the source of Anatolian Islamic Culture for a long time. Imam Maturidi, was born Samarkand which is one of the major scholarship cities in Transoxiana, is the scholar spent his life in this region. He has been inspired by Imam-i Azam Ebu Hanife. He has transformed systematical frame of mind into his understanding of religious. After Mâturîdi, Hanefî-Mâturîdi scholars had lived in Transoxiana at V-VI centuries of Hijri had accepted as a leader to Imam Mâturîdi, as well. They have contributed to transformation of systematical frame of mind and promulgating under the name of Mâturîdilik of libertarian understanding of religious coming from Ebu Hanife
Collections