Werbesprache in medien unter syntaktischem und semantischem aspekt im Deutschen und Turkischen
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TÜRKÇE ÖZET Medya'nın geniş kitlelere ulaşabilme özelliği, onu toplu etkileşim alanlarında vazgeçilmez kılmaktadır. Medya aracılığıyla yapılan her türlü çağrı, insanlara belli fikirler empoze etmekte ve onları yönlendirebilmektedir. Bu çağrı biçimlerinin en yaygını ise `Reklam`dır. Reklamın insanları tüketime yönlendirebilirle gücü, bu konuyu seçmemizin başlıca nedenlerinden biri olmuştur. Bu çalışmada reklam dilinin insanlar üzerindeki etkisi ve bu etkinin nedenleri ele alınmış ve somut örneklerle incelenmiştir. Çalışmamızın ilk bölümünde ` Reklam ` kavramının tanımına, dilbilimsel araştırmalardaki interdisipliner yönü ve yerine; Türkiye ve Almanya'daki tarihsel gelişimine yer verilmiş, ikinci bölümde de `Reklam` söylemlerinin sözdizimsel özelliği göz önünde bulundurularak Türk ve Alman reklam örnekleriyle incelenmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde reklam dilinin anlambilimsel işlevi retorik bağlamda ele alınmış ve bu alandaki Türk ve Alman dilinin benzerlikleri ve farklılıkları irdelenmiştir. Tespit edilen farklılıkların tarihsel ve kültürel faktörlere bağlı olduğu sonucuna varılmıştır. Dördüncü ve son bölümde ise reklamın insan/tüketici üzerinde bir etkisinin olup olmadığı sorgulanmış, reklamın bir toplumu etkilemek için kullanılan genel davranış kurallarıyla örtüştüğü gözlenmiştir. Bunun dışında reklamın tüketici üzerindeki etkisinin, o tüketicinin sosyo-ekonomik ve kültürüne de bağlı olduğu belirlenmiştir.
Collections