1912`den günümüze Kosova`da din eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sırplar, bir buçuk asırdır camileri ve medreseleri kapatarak, yıkarak ve Müslümanların ibadet yapmalarını, dinlerini öğrenmelerini engellemek için her türlü yola başvurdular. Böylece toplumumuzun hem manevi değerlerini kaybetmelerini sağlamak hem de milli kimliklerimizi yok etmek için çalıştılar. Ancak, İslâm dini çatısı altında birleşen toplumumuzun çoğunluğunu oluşturan Müslümanlar, bütün zorluklara rağmen dinlerini öğrenmekten ve yaşamaktan vazgeçmemişlerdir.Bu çalışma, Kosova'daki Osmanlı ile birlikte ve özellikle Osmanlı'dan sonraki süreçten günümüze kadar Din Eğitimin serüvenini incelemektedir. Çalışma, giriş, üç ana bölüm ve sonuç kısmından oluşmaktadır.Giriş kısmında araştırmanın konusu, amacı, önemi ve yöntemine yer verilmiş, birinci bölümde ?Kosova'nın Tarihi ve Dini Durumu? Kosova'yla ilgili genel bilgilere yer verilmiş, ikinci bölümde ise ?Din Eğitimi ve Kosova'daki Din Eğitimi veren Müesseseler/Kurumlar araştırılmıştır. Üçüncü bölümde ise Medreseleri (İmam Hatip Liseleri) ve Priştine İslami Araştırmalar Enstitüsündeki (İlahiyat Fakültesi) Din Eğitimi, tarihçesi, işleyişi, müfredatı vs konuları incelenmiştir. Sonuç kısmında ise Kosova'da Din Eğitiminin genel bir değerlendirilmesi yapılmıştır.Anahtar Kelimeler;Kosova, Arnavutlar, Din Eğitimi, Medreseler, Camii, Mektepler Through the last 150 years Serbians tried in every possible way to prevent religious practice and education of the Muslims of Kosovo by closing the mosques and schools all over the country. In addition to this, one of their other goals was to obliterate national identity and moral values of Kosovan people. However, despite all these difficulties Kosovan muslims succeeded to preserve their religion, tradition and religious education.In this study we tried to explore the religious education in Kosovo during Ottoman and post-Ottoman time until today. This work consists of one introduction, three chapters and a conclusion.In the introduction we put forth the subject, goals, importance and methods of the work; in the first chapter, entitled ?History and Religion of Kosovo?, some general information is presented, in the second chapter, we tried to explore ?Religious Education and Institutions in Kosovo?. In the third chapter we turn on the history, operation and cirriculum of the madrasas and Islamic Research Center (Faculty of Divinity/Theology) in Prishtina. And finally in the conclusion we attempt to summerize the general situation of religious education in Kosovo.Keywords: Kosovo, Albania, Religious Education, Madrasas, Mosques, Religious Schools
Collections