Kur`ân`da insanın yapısına dair kullanılan olumsuz ifadeler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gönderilen kitaplar içerisinde en son gönderilen ve tahrif olmayan tek kitap, Kur'ân-ı Kerim'dir. Her konuda en doğru sözü ve son sözü Kur'ân söylemektedir. O yüzden Müslümanlar meseleleri üzerinde düşünürlerken ilk olarak Kur'ân'a müracaat etmişlerdir. Biz de bu sebeple araştırmamızın merkezine Kur'ân-ı aldık.Tarih boyunca üzerinde en çok düşünülen konulardan birisi de insanın mahiyet ve hakikati olagelmiştir. İnsan nasıl bir varlıktır? İyi midir yoksa kötü müdür? Bazıları insanı yüceltirken bazıları da onun alçak bir varlık olduğunu düşünmektedir.Kur'ân'da insan için olumlu ve olumsuz nitelendirmelerin yer aldığını görüyoruz. Biz bu çalışmamızda Kur'ân'ın insan hakkında kullandığı olumsuz gibi görünen ifadelerin nasıl anlaşılması gerektiği konusu üzerinde durduk. Bunu yaparken çalışmamızın başında insan ile ilgili nefs, beden, ruh kavramlarını inceledik. Bununla insanın mahiyetini anlamayı hedefledik. İkinci bölümde, insan hakkında kullanılan olumsuz ifadelerin daha iyi anlaşılmasını sağlamak için, Kur'ân'ın insan için kullandığı olumlu ifadeleri göstermeye çalıştık. Son bölümde ise öncelikle Kur'ân ayetlerinden yola çıkarak tefsir ilminde kaynak kabul edilen eserlerden faydalanarak insan hakkında kullanılan olumsuz ifadelerin nasıl anlaşılması gerektiğini tartıştık.Her şey zıttıyla kaimdir. Allah (cc) insanı çift yönlü yaratmıştır. İnsan hem şerefli bir mahlûk olma hem de hayvanlardan daha aşağı bir derekeye düşme istidadına sahiptir. Kur'an'da insan için kullanılan olumsuz ifadeler onu kötülemek için değil, tabiatına dikkat çekmek için zikredilmiştir. İnsanın fıtratında hem kötülüğe hem de iyiliğe meyil vardır. İnsana düşen Allah tarafından kendisine verilen bu özellikleri kontrol altında tutarak Allah'ın istediği şekilde tasarrufta bulunmasıdır.Bununla birlikte Allah'ın insana verdiği bu tip özelliklerin hepsi insanın ihtiyacına binaen ona verilmiştir. İnsanın bu dünyada yaşayabilmesi için gerekli bir savunma mekanizmasıdır. Bu sebeple insan, bunları yok etmek için uğraşmamalı terbiye etmeye çalışmalıdır. The Holy Qur?an is the recent and unique book with in all holy books. Holy Qur?an is not altered. In all matters and in all subjects, Holy Qur?an says the last and truest word. For that reason, Muslims resort to Holy Qur?an while they are thinking about their issues. Therefore we determined Holy Qur?an as the centre of our thesis.Throughout the history, the nature and truth of human is one of the subjects of thought about. How is the nature of human? Is it good or bad? While some people glorify human, the others think that he is an ignoble creature.In Holy Qur?an, we see that there are both positive and negative assessments about human. In this study, we considered about how being understood the negative expressions of Holy Qur?an concerned with human. Firstly, we investigated the human nafs and body and soul related to human. While we did this, we aimed to understand the human nature. In the second chapter, for providing a better understanding of the negative expressions used about human, we tried to show the positive expressions in the Holy Qur'an. In the last chapter, we discussed the negative expressions how being understood by benefiting some works which were adopted as sources in science of tafsir.Everything is exist with its opposite. Allah (swt) has created human as bilateral. One hand human is an honor creature, other hand he is a creature, is able to decrease to the lower of animals. The aim of negative expressions used in the Holy Qur'an for human is not discredit him; conversely the aim is to engage to the human nature. Because there is bias to both benefaction and wickedness in human nature. In this situation, human should overhaul these specificities given him by God and he should dispose of these according to God?s wills.However, God has given all these specificities because the human need. These are required defense mechanisms in order that human is able to live. For that reason, human should not try to abolish, conversely he should discipline these specificities.
Collections