Show simple item record

dc.contributor.advisorTopsümer, Füsun
dc.contributor.authorSezer, Ebru
dc.date.accessioned2020-12-29T07:41:45Z
dc.date.available2020-12-29T07:41:45Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347947
dc.description.abstractTEZ OZETI Pazarlama ve pazarlama iletişimi, değişime konu olan ürünün ilk kez ortaya konduğu takas ekonomisi devrinden bu yana uygulanmaktadır. Günümüze gelinceye değin farklı anlamlar kazanan ve gelişen pazarlama; günümüzde gelinen son noktada tüketici yönlü olmasıyla, işletmelerin pazarlama ve pazarlama iletişimi çabalarım pazarın ihtiyaçlarına, isteklerine ve beklentilerine dayandırması zorunluluğuyla dikkati çekmektedir. Bu tür bir pazarlama yaklaşımında, işletmelerin nitelik ve niceliksel açıdan hedef pazarlarım çok iyi tanımaları, pazara ilişkin tüm bilgileri elde etmeleri önem kazanmaktadır. Öte yandan nüfusun hızla çoğalması, pazarların giderek gelişmesi, her geçen gün yeni rakiplerin piyasaya girerek tüketici tercihlerini etkilemeye çalışması, bilinçlenen tüketicilerin birtakım örgütler ve dernekler etrafında birleşmeleri, iletişim ve bilgisayar teknolojisi alanında çok hızlı değişimlerin meydana gelmesi, ürünlerin/hizmetlerin pazarlanmasını daha karmaşık ve riskli bir hale getirmektedir. Küçük ölçekli ve sipariş üzerine üretim yapılan dönemlerde olduğu gibi, üretilen her ürünün/hizmetin kolayca satılamayacağı gerçeği, işletmelerin pazarlama alanında yeni ve değişik yöntemleri denemelerini zorunlu kılmaktadır. Bu zorunluluk doğrudan pazarlama kavramının gündeme gelmesine, işletmelerin doğrudan pazarlama uygulamalarında uzmanlaşmalarına, doğrudan pazarlama yöntemlerinin gelişmesine ve yaygınlaşmasına neden olmuştur. 164Daha önceleri işletmeler tarafından bir dağıtım yöntemi olarak görülen doğrudan pazarlama, günümüzde çeşitli yöntemleri (posta ile dağıtım ve kataloglar, ilanla satış, evlere satış, telefonla satış, bilgisayarla satış) kullanarak, ürünleri/hizmetleri tüketicilere tanıtan, ürünlerin/hizmetlerin satışını kolaylaştıran bir pazarlama yöntemi haline gelmiş, işletmelerin pazarlama ve pazarlama iletişimi amaçlarına daha kolay ve daha çabuk ulaşabilmeleri için pazarlama iletişimi karmasında yer alan diğer elemanlarla (reklam, kişisel satış, halkla ilişkiler, satış geliştirme, sponsorluk) birlikte kullanılmaya başlanmıştır. 165
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePazarlama iletişimi bütünü içinde doğrudan pazarlamanın yeri ve önemi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmDirect marketing
dc.subject.ytmPublic relations
dc.identifier.yokid64292
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid64292
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess