Yerel yönetimlerde halkla ilişkiler uygulamaları ve kurum imajı oluşturma teknikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TEZ OZETI `Yerel Yönetimlerde Halkla ilişkiler Uygulamaları ve Kurum imajı Oluşturma Teknikleri` adlı tezimizde amaç, imajın günlük yaşamda yanlış kullanımına işaret ederek, bu kavrama bilimsel bir alt yapı kazandırmak, bu bağlamda kurum imajının günümüzde kazandığı önemi ön plana çıkarmak ve Yerel Yönetimler açısından Kurum imajının ve Halkla İlişkilerin önemini incelemektir. Tez üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Yerel Yönetimlerde Halkla ilişkilerin önemi irdelenmiştir. Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkilerin amaçlan, işlevleri, kullanılan teknikler, örnek uygulamalar ve öneriler vurgulanmıştır. Tezin ikinci bölümünde `imaj` konusuna kavramsal bir giriş yapılmıştır. İmajın tanımı, tarihsel gelişimi, marka, kurum ve kişisel imaj kavramları, imaj'ı belirleyen etmenler ve imaj analizlerine yer verilmiştir. İmaj analizine ömek olarak da, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi 'nin öğrenciler nezdindeki imajını belirlemeye yönelik bir anket uygulanmıştır. Tezin üçüncü ve son bölümünde ise, Kurum imajının tanımı verilerek, kurum imajının unsurları, kurumlan iyi bir kurum imajına sahip olmaya götüren etmenler, Yerel- Yönetimler açısından kurum imajının önemi ve Yerel Yönetimlerde kurum imajı oluştunılması tekniklerine yer verilmiştir. 3. bölümde, sadece özel sektör işletmelerin değil, kamu yönetimin de iyi bir imaja sahip olmasının önemine değinilmiş ve kamu yönetiminde, özellikle yerel yönetimlerde, yöneten-yönetilen iletişimi çerçevesinde, yönetimin yönetilen nezdinde imajının son derece önemli olduğu, günümüz kamu yönetimindeki işleyişlerden örnekler sunularak anlatılmıştır.` 181
Collections