Öğrenme ve öğretme süreci açısından Yaz Kur`an Kursları (Balıkesir örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, öğrenme ve öğretme süreci açısından yaz Kur'an kurslarındaki eğitim ve öğretimin niteliğini, kurs öğreticilerinin mesleki yeterliliklerini tespit edip, Kur'an öğretimi ve temel dini bilgilerde (itikat, ibadet, ahlak, siyer) kullanılan yöntem-teknik ve materyallerin verimliliği/kullanışlılığı ile öğrenciler üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. Ayrıca ''kur sistemi''ne göre düzenlenen Yaz Kur'an Kursları öğretim programlarının bugünkü durumunu, öğrenci, veli ve öğreticilerin bakışıyla değerlendirip, bu süreçte uygulamalarda ortaya çıkan aksaklıkları ve karşılaşılan problemleri de tespit edip, bu problemlere çözüm önerileri getirmektir. Ayrıca bu çalışma giriş hariç üç bölüm ile sonuç ve önerilerden oluşmaktadır.Giriş bölümünde: Araştırmanın konusu, problemi, amacı, önemi ve sınırlılıkları ile konuyla ilgili araştırmalar ele alınmıştır.Birinci bölümde: Kuramsal çerçeve (öğrenme-öğretme kuramları, öğretimde çağdaş yaklaşımlar, süreç temelli öğretim, öğrenme-öğretme ilkeleri/stratejileri/yöntem ve teknikleri, araç-gereç, materyaller, öğretimde planlama, değerlendirme) hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde: Tarihsel çerçeve (Kur'an öğretimi ve Kur'an kursları, Kur'an kurslarının tarihsel gelişimi, Kur'an kurslarının bugünkü durumu, Yaz kur'an kursları, Yaz Kur'an kurslarının tarihsel gelişimi ve bugünkü durumu) üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde: Ampirik çerçeve (Araştırma alanı olan Balıkesir'i tanıtan bilgiler, yöntem, varsayımlar ile öğrenci, öğretici, velilerle ilgili bulgular ve tartışma ) üzerinde durulmuştur.Son olarak: bulgu ve yorumlardan elde edilen sonuçlar ve önerilere yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Öğrenme-Öğretme Süreci, Yaygın Din Eğitimi, Kur‟an Kursu, Yaz Kur‟an Kursu, Kur‟an Öğretimi, Kur Sistemi The aim of this research is to locate the quality of education in summer Quran courses in terms of learning and teaching process, the professional proficieny of course instructors, to reveal the eficiency/practicableness of techniques/methods and materials in Quran teaching and basic religious knowledge and their effects on children. Furthermore to evaluate the status of summer Quran courses that have been organized in `level system` according to the students, parents and instructors' point of view, to give advices for the problems that have been encountered in this process. This study has three sections and conclusion and suggestions also an introduction.Introduction: Theme, problems, aim, importance and limitations of the research and studies about topic is covered.Section one: Information about theoretical framework (learning-teaching theories, modern approaches in education, process based education, learning and teaching principles/strategies/ techniques, materials, planing and evaluation in education) is given.Section two: Historical framework (Quran teaching and Quran courses, historical progress of Quran courses, status of Quran courses today, summer Quran courses, historical progress of summer Quran courses and their status today ) is studied.Section three:Empiric framework (information about Balıkesir which is the place of the research, technique, findings and hypothesis about students, instructors and parents and discussions) is studied.Finally: Results that has been acquired by findings and comments and suggestions is studied.Key words: Learning-Teaching Process, Common Religion Education, Quran Course, Summer Quran Course, Teaching Quran, Level System
Collections