80`lerden günümüze Türk yazılı basınındaki magazinel değişimler ve popüler kültüre etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET 80'LERDEN GÜNÜMÜZE TÜRK YAZILI BASININDAKİ MAGAZİNEL DEĞİŞİMLER VE POPÜLER KÜLTÜRE ETKİSİ Hüseyin KÖSE Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazetecilik Ana Bilim Dalı Danışman: Yard. Doç. Dr. Oğuzhan KAVAKLI 1998, sayfa 1S5 Jüri Yard. Doç. Dr. Oğuzhan KAVAKLI Bu çalışmada, Türk yazılı basınının 1980'den itibaren geçirdiği magazinel değişimlerin, Türkiye toplumunun popüler bilinç oluşumuna yandoğrudan etkisi konusu ele alınmış, toplumun kollektif bilincinde kurulmaya başlanan farklı hayat tarzlarının, tüketim tercih ve yönelişlerinden doğan yanılsamaların ve kültürel kimlik arayışlarının kaynağında gazetelerce üretilen magazin dili ve bilincinin, gazete/gazeteci etiği ve sorumluluklarının, haber başlık ve sunumlarının kışkırtıcı sayfa düzenlemesiyle, tiraj kaygılarından dolayı gazete ve dergilerce sansasyonel yöntemlerin varlığı bulgulanmıştır. Özellikle 1990'lı yıllarda yazılı basında kullanımı yaygınlaşan imajinatif haber tekniklerinin, zihinsel kategorileri belirlemedeki rolünün altı çizilmiş, bu yıllarda hemen hemen tüm alanlarda (reklam, moda, sinema, tv. vb..) yaygınlaştığı gözlenen magazinel söylemin geleneksel kültürün yeniden yorumlanması ve dönüştürülmesindeki etkisi önreklerle çözümlenmeye çalışılmıştır. ANAHTAR SÖZCÜKLER: 1980 ve 1990' lı yıllar arasında Türk yazılı basınının görünümü, magazinel değişimler, popüler kültür nosyonu, geleneksel kültürün dönüştürülmesi, bireysel eğilimler. ABREGE These de Licence Superieure  PARTİR DES ANNEES 80, LES CHANGEMENTS MAGASİNELLES DE LA PRESSE ECRITE TURQUE ET SON ENFLUENCE SUR LA CULTURE POPULAIRE Hüseyin KOSE L'Universite d'EGE L'institut des Sciences Sociales Departement de Journalisme Conceillen Yard. Doç. Dr. Oğuzhan KAVAKLI 1998, page lgg Jury: Yard. Doç. Dr. Oğuzhan KAVAKLI  ce traite, on a etudie Ies changements de la presse ecrite turque, a partir des annees 80, et dont l'enfluence indirecte sur la conscience de la culture populaire. İci, on a decouverte que ie langage et la conscience magasinelle produite par la presse ecrite, ethique de journalisme, style et contenu des informations et la responsabilite des journalistes avec les mise en page agitatives et visuelles. Surtout, on a marque les techniques imaginatives que Ie presse ecrite fait se repandre pendant des annees 1990, Ie discours magasinelle qui domine â ces annees, â peu pres en tous les domaines (publicite, la mode, cinema, tv, etc..) prend en charge reinterpretation de la culture traditionnelle. Finalement, on dit que tous les changements qualitatives â la presse ecrite turque bien determines les styles de vie, les choix et les habitudes de consommation de la societe Turque, joue un rol important Ieurs cherches d'identite sociale. LES MOTS CLES: l'apparences de la presse ecrite entre les annees 1980 et 1990 les changements magasinelles la notion de culture populaire, les metamophoses de la culture traditionelle, les tendences individuelle.
Collections