5-6 yaş çocukların dini kavramları algılama düzeyleri: Arifiye örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmamızın amacı soyut kavramları 5 ve 6 yaş çocukların nasıl algıladığını tespit etmek ve bu yaş çocukların algı düzeylerini belirlemektir. Çalışmamız üç bölümden oluşmaktadır. Giriş kısmında araştırmanın problem durumu, amacı, önemi, sınırlılıkları ve varsayımlarından bahsedilmiştir. Birinci bölümde kuramsal çerçevede kavram detaylı biçimde izah edilmiştir. 5 ve 6 yaş çocukların gelişim durumlarından bahsedilmiştir. İkinci bölümde araştırmamızın metodolojisine yer verilmiştir. Burada araştırmanın modeli, yöntemi, evreni, örneklemi, grubu, özellikleri, verilerin toplanması ve analizi kısaca anlatılmıştır. Araştırmamızın önemli kısmını ihtiva eden üçüncü bölümde bulgular ve yorumlar yer almaktadır. Bu bölümde 5 ve 6 yaş çocuklara başlıca Allah, melekler, peygamberler, cennet, cehennem, dua, doğruluk, iyilik, güvenilirlik, adalet, haksızlık ve saygı kavramları hakkında sorduğumuz çeşitli sorular ve verilen cevaplar bulunmaktadır. Akabinde cevaplara yönelik yorumlar yapılmıştır. Son kısımda araştırmadan çıkan sonuçlara yer verilerek önerilerde bulunulmuştur.Araştırmamız Sakarya ilinin Arifiye ilçesinde çeşitli okul ve kreş kuruluşlarında öğrenim gören 20 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Belirlediğimiz kavramlarla ilgili önceden hazırladığımız sorular çerçevesinde bu öğrencilerle görüşülmüş, veli ve öğretmen izinleri alınarak çocukların sesleri kayıt edilmiştir. Görüşmeler sorular çerçevesinde sohbet tarzında yapılmıştır. Araştırmamızın sonucunda 5 ve 6 yaş çocukların verdikleri cevapların bazıları birbirine çok benzemekle birlikte birbirinden çok farklı cevaplarla da karşılaşılmıştır. Aynı yaş grubundaki çocukların bazıları kavramları henüz tam tanımlayamadığı halde bazılarının soyut kavramları somutlaştırarak algıladığı, bazı çocukların ise soyut kavramları zihninde doğru bir yere oturtabildiği görülmüştür. Bu bulgular neticesinde çocukların algılama düzeyleri ile aile yapısı ve aldıkları eğitimin paralellik arz ettiği sonucuna varılmıştır. The aim of our study abstract concepts, ages 5 and 6 to determine how children perceive and to determine the level of perception of children this age.Our study consists of three parts. At the beginning check availability at the research problem, purpose, significance, limitations and assumptions are discussed. In the first part has been explained in detail in the theoretical framework concept. Ages 5 and 6 of the status of children's development are discussed. In the second part of our research methodology is presented. In the methodology, research model, method, universe, sample, group, features, data collection and analysis are described briefly. Containing a significant portion of the research findings and interpretations in the third section is located. In this section, children aged 5 and 6 major Allah, angels, prophets, heaven, hell, prayer, truth, goodness, trustworthiness, justice, injustice, and we asked about the concept of respect, there are several questions and answers. Subsequently comments were given for answers. In the last part giving place to the results of research proposals have been made.Our research in the district of Sakarya Arifiye studying in various schools and daycare provider was conducted on 20 students. Associated with concepts that we determine in the context of pre-prepared questions that we have discussed this with students, parents and teachers of children's voices were recorded based permissions. Interview questions were made in the context of conversational style.As a result of our study of children aged 5 and 6 are very similar, although some of the answers from each other, there have been many different answers. Some of the children in the same age group, though some of the concepts that are not identified yet fully perceived by concretizing abstract concepts, abstract concepts in the minds of some of the children were seen to be sat in the right place. As a result of these findings, the detection level of the children and with the family structure parallels that of the training they received was concluded.
Collections