Father and son relationships in the post World War II Western film
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
364 Türkçe Abstrakt Bu araştırma yönetmen John Ford'un İkinci Dünya Savaşı sonrası filmlerini incelemekte ve bu filmlerde yinelenen gerçek ve sembolik baba-oğul ilişkilerine odaklanmaktadır. Araştırma bu özelliklerin yalnızca Ford'a ait özellikler olmadığını, Amerikan toplumunda var olan geniş örüntülerin bir parçası olduğunu göstermektedir. Baba-oğul ilişkisi ve Batı kavramı Amerika'nın kendine bakışında önemli rol oynamaktadır. Araştırma bu iki fikrin ondokuzuncu yüzyılda ve hatta ondan da önce birbiriyle ilintili olduğunu betimlemektedir. Araştırma en az iki yöne doğru uzanmaktadır: birey olarak erkeklerin kendilerini nasil gördükleri, ve ikinci olarak da erkeklik ve babalık kavramlarının toplumda bir düzenleme ilkesi olarak nasıl kullanıldığı. 365 İngilizce Abstrakt My thesis looks at the postwar films of director John Ford and finds recurring patterns and motifs concerning the relationship between fathers and sons - both actual and symbolic. It shows that these characteristics do not just belong to Ford but are part of a larger pattern of ways in which Americans think about their society. Both the father and son relationship and the idea of the West play an important part in America's self-image. The thesis shows that these two ideas were linked together as long ago as the nineteenth century and suggests that the pattern goes back even further. It demonstrates that the results are at least twofold - firstly in how individual men think about themselves, and secondly in how the idea of masculinity and fatherhood is used as an organising principle in society.
Collections