Karia Orientalizan seramiği (2 cilt)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TÜRKÇE ABSTRAKT İç Karia bölgesinden gelen bir grup seramik bir Karia seramik atelyesini açığa çıkartmıştır. Bu vazolar bilimsel çalışmalardan ziyade bölgedeki mezarlardan gelmektedir ve henüz kil analizleri yapılmamıştır. Vazolar, Orientalizan (ya da Yaban Keçisi) ve daha geç dönemde Fikellura stilinde bir bezemeye sahiptirler. Vazolar bu şekilleri ile batı Anadolu üretimi Orientalizan ve Fikellura seramiğini M.Ö. 7 ve 6. yüzyıl boyunca izlemiş yerel bir atelyenin ürünüdürler. Bunun yanında, Karia üretimi Orientalizan vazolar batı Anadolu modellerini tamamen kopya etmemişlerdir. Buna bağlı olarak daha kaba ve şematik form ve bezeme şekilleri vardır. Ayrıca, figürlü bezemenin omuzda ve düşey motif bandlarıyla oluşturulmuş metopların içine yapılması, gövde de çizilen triglif frizi' gibi kendilerine özgü bir bezeme şekilleri vardır. Karia Orientalizan seramiğini dört kışıma ayırabiliriz: Subgeometrik süreç-Erken Orientalizan Orta Orientalizan, Geç Orientalizan ve Fikellura. Karia Orientalizan seramiği M.Ö. yaklaşık 7. yüzyılın ortalarında başlamıştır. Erken vazolar Geometrik dönem geleneğini devam ettirmişlerdir. Bu dönemde üretilen vazolar hem Geometrik hem de Orientalizan özellikleri taşımaktadırlar. Tarihleri ise, M.Ö. yaklaşık 7. yüzyılın 3. çeyreğidir. Bu dönemde, Fethiye Ressamı ve İzmir Ressamı gibi iki önemli sanatçı çalışmıştır. Karia Orta Orientalizan dönemi ise, M.Ö. yaklaşık 620-590 yıllan arasına tarihliyebiliriz. Karia'da Geç Orientalizan dönem M.Ö. 6. yüzyılın ilk yansı boyunca Fikellura seramiğine kadar devam etmiştir. Kassel Ressamı, Missouri Ressamı, San Antonio Ressamı ve Bochum Ressamı bu dönemde çalışmışlardır. Karia Fikellura seramiğini ise, M.Ö. yaklaşık 550-500 yıllan arasına tarihleyebiliriz. Bu dönemde Karialı sanatçılar Miletos üretimi Fikellura modellerini yakından izlemişlerdir. Bodrum Ressamı ve Afyon Ressamı, bu dönemde çalışmış Ari önemli ressamdır. İNGİLİZCE ABSTRAKT: A number of Carian pots from the inner Caria attributed to one pottery workshop. They comes according to an academically reputable source, from the cemeteries and no clay analyses have yet been made. Their decorations is in a Orientalising (or Wild Goat) style and later a Fikellura style. The vases, which clearly are provincial imitations west Anatolian (specifically Milesian) Orientalising and Fikellura pottery of the seventh and sixth centuries B.C. However, Carian imitations are no exact copies of their west Anatolian models. Apart from their often more primitive and schematic way of painting. Besides, certain motives were developed that are peculiar to the group as a whole, such as the keyboard (or `Triglyph Frieze`) pattern, the lanceolate leaves and the vertical ornamental bands framing the central panel. The Carian Orientalising pottery may be divided into four parts: Subgeometric process and Early Orientalising, Middle Orientalising, Late Orientalising and Fikellura. The Carian Orientalising pottery appears to have beginning by about mid-seventh century B.C. The earliest Orientalising vases are decorated in a well-developed Geometric style which is related to Geometric stage with some noteworthy changes. These vases have characteris of both the Geometric and Orientalising style. Their date therefore the third quarter of seventh century B.C. Two most important, artists the Fethiye Painter and Izmir Painter worked in the Early Orientalising stage. Carian Middle Orientalising stage may be daded around 620-590 B.C. Late Orientalising stage lasted at Caria during the first half of the sixth century when it vas succeeded by Fikellura. The Kassel Painter, Missouri Painter, San Antonio Painter and Bochum Painter worked in the Carian Late Orientalising stage. Carian Fikellura pottery may be dated around 550-500 B.C. They are predecessor and successors regularly followed Milesian models. Two important artists the Bodrum Painter and Afyon Painter worked in the Carian Fikellura pottery. 360
Collections