Öğretmenlerin meslek doyumu ve eğitim anlayışları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TÜRKÇE ÖZET öğretmenlerin mesleki doyumu ve eğitim anlayışları isimli bu araştırmada, mesleğin çalışma koşullan da göz önüne alınarak görevlerini yerine getirmeye çalışan öğretmenlerin, mesleki doyum düzeyleri ve uyguladıkları eğitim anlayıştan ele alınmıştır. Mevcut eğitim sistemimiz içinde bir takım aksaklıklan giderecek ve eğitimde kalite anlayışını geliştirecek olan kişilerden biri de öğretmenlerdir. Bu düşünceyle bu araştırmada öğretmenler üzerinde durulmuştur. Araştırmamızda öğretmenlik mesleğinde doyumu etkileyen faktörler olarak; mesleki gelir, mesleki çalışma koşullan, öğretmen-yönetici ilişkisi, öğretmen-öğrenci ilişkisi, mesleğin saygınlığı, mesleki dayanışma, mesleki yayınlan takip gibi konular dikkate alınarak bilgi toplanılmaya çalışılmıştır. İkinci olarak, öğretmenin eğitim anlayışını ortaya koymak amacıyla; mevcut eğitimin nasıl işlediği, ders kitaplanmn nasıl kullanıldığı, müfredatın işlenişi, okulların yapılanmaları, öğretmenlerin yetenekleri ve bilgilerini nasıl kullandıktan, disiplin anlayıştan üzerinde durulmuştur. Araştırma bulgulan göstermektedir ki eğitim sisteminde temel noktayı oluşturan öğretmenlerimiz, yaptıktan işten duyduklandoyum düzeyi genel olarak düşüktür. Bu sonuç öğretmenlerin uyguladıktan eğitim anlayışlannada yansımaktadır, paralelinde eğitimin kaliteside düşmektedir, öğretmenlerin mesleki doyumlarını etkileyen olumsuz faktörleri ortadan kaldırarak yeni bir eğitim anlayışı modeli geliştirilmelidir. (157 Sözcük) 89 ABSTRACT This research headed Theacher's Professional Satisfaction and Their Understandings About Education' concerned theacher's professional satisfaction level and their understandings about education concidering their different work conditions. 'Theacher' is one of the factors that can change defeats in current educational system. With this point in mind, in this reseach we emphasize `the theacher`. In this research, income, work condition, theacher-school admistratior relation, theacher-theacher relation, theacher-student relation, professional prestige, professional solidarity, following professional publications... ect are concerned as the facts that influence theachers satisfaction. Secondly; how current edicational system works, how the books are used, how curriculum is applied, how the school are structured, how theacher use their ability and their knowledge and what are their dicipline aproaches... these questions are examined to show theacher's education approaches. The results have shown that the theachers, who are the main point in our educational system, professional satisfaction is generally low. This reflects also their educational approaches. Therefore, quality of education decreases, it is hardly needed to develop a model can remove the negative factors that influence theacher's profesional satisfaction. (173 words) 90
Collections