Kurumsal sosyal sorumluluk raporlaması: Türk bankacılık sektöründe bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşletmeler, sosyal hayat içinde toplumla bir bütün olarak yaşıyor olmanın etkisi ile birer vatandaş gibi sorumluluklar edinmekte ve bu sorumlulukları hem kendileri hem de toplum için yerine getirmeye çalışmaktadırlar. Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerindeki artışa istinaden işletmeler vergi avantajı, belirli hedef kitlelerin değerlendirmelerini etkileme ve daha birçok farklı sebeple bu faaliyetlerini duyurma ihtiyacı hissetmektedirler. Bu durum, sosyal sorumluluk kapsamına dahil edilebilen faaliyetlerin gerçekçi kayıtlar altında incelendiği, münferit veya muhtelif raporlara entegre edilmiş kurumsal sosyal sorumluluk raporlarını ve raporlama uygulamalarını ortaya çıkarmıştır. Bu raporlar, bir yandan topluma ve paydaşlara tutarlı ve resmi bilgiler sunarken bir yandan da küresel etkileşim içinde olan firmalar için güvenilir bilgi kaynakları olmaktadırlar. Bu nedenle, ağırlaşan rekabet koşullarında ekonomik ve sosyal sürdürülebilirliklerini sağlamak isteyen firmalar, belirli aralıklarla yayınladıkları finansal raporların yanısıra kurumsal sosyal sorumluluk raporlarını da yayınlamaya başlamışlardır.Bu çalışmada ülkemizde de yaygınlaşmaya başlayan kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları ve kurumsal sosyal sorumluluk raporlarının tarihi gelişimi ve unsurları incelenerek, Türk bankacılık sektöründe kurumsal sosyal sorumluluk raporlarının özellikleri ve önemi üzerinde durulmuştur. Ayrıca kurumsal sosyal sorumluluk raporlaması konusunda dünyada geçerliliği kabul görmüş en yetkili kurul olan Global Reporting Initiative'in finans sektörüne yönelik önerdiği taslak rapor ile Türkiye'de faaliyet gösteren bankalar tarafından hazırlanan raporların uyumu incelenmiş ve durum değerlendirmesi yapılmıştır. Businesses are undertaking responsibilities as if they were citizens and trying to fulfill the requirements of these responsibilities as a result of being an integral part of the society both for themselves and for the sake of society. Upon the rise of Corporate Social Responsibility issues businesses are highly interested in announcing their social responsibility related decisions and applications in order to gain tax advantages, affect the perception of a particular audience or to attain such purposes. All these aims and efforts result in a set of individual or integrated corporate social responsibility reports which include reliable and actual information about the activities that is possible to be accepted within the scope of social responsibility issues. These reports are offering reliable information for the society and stakeholders while they are being used as reliable information sources for the firms that are acting as players of a global competition. As a result, firms which are aiming to stabilize their economic and social sustainability positions under fierce competition conditions have started striving for the dissemination of corporate social responsibility reports in addition to their standard and periodical reporting activities. Major aim of this study is to probe the corporate social responsibility reporting applications of Turkish banking industry while shedding light to the recent developments regarding to the corporate social responsibility reporting issues and its components. Corporate social responsibility reports presented by the banks operating in Turkey are compared to the draft guidelines for similar reporting which is issued by the most efficient and generally accepted council, Global Reporting Initiative, with respect to corporate social responsibility.
Collections