Ömer Nasûhi Bilmen`in Hukûk-ı İslâmiyye ve Istılâhât-ı Fıkhiyye Kâmusu adlı eserinde geçen hadislerin tahrîc ve değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, son dönem İslam âlimlerinden Ömer Nasûhi Bilmen'in fıkıh ilmine dairyazmış olduğu `Hukûk-ı İslâmiyye ve Istılâhât-ı Fıkhıyye Kamusu` adlı eserindekullandığı hadislerin sıhhat durumunu tespit etmek ve Bilmen'in hadisçiliğininanlaşılmasına katkı sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Tahrîc çalışması olan tez, giriş veiki bölümden oluşmaktadır.Tezin Giriş bölümünde konu, amaç ve yöntemden bahsedilmiş, Birinci BölümdeÖmer Nasûhi Bilmen'in hayatı, eserleri ve özellikle tahrîcini yaptığımız eserde geçenhadis ilmiyle ilgili görüşlerine yer verilmiştir.Tezin ikinci bölümünde, eserde geçen 334 adet hadisin tahrîcleri, araştırmanınyönteminde belirtilen tahrîc metotlarına göre yapılmış ve hadislerle ilgili sahih, hasen,zayıf, mevzû gibi verilen hükümler hakkında değerlendirmeler yapılmıştır. Çalışmanınson kısmında hadislerin sıhhat durumları ile ilgili istatiksel tablolar oluşturulmuş ve tezleilgili genel bir değerlendirme yapılarak çalışma tamamlanmıştır. This thesis is written to identify validity of the hadiths (sentences asociated to TheProphet Mohammad (peace and blessings be upon him)) in the Ömer Nasûhi Bilmen'sbook `Hukûk-ı İslâmiyye ve Istılâhât-ı Fıkhıyye Kâmûsu` about islamic law and to makeBilmen's way of work on islamic law more understandable. This thesis is a work onidentifying source of hadiths, which is namely takhrij, consists of introduction and twosections.In the first section, Aim and the method of this thesis is explained in detail. Afterthat, Ömer Nasuhi Bilmen's life, works and expecially his comments about the work ofhadith sources given in the book we are inspected are also given in the same section.In the second section of this thesis, takhrijs of 334 hadiths of the book are brieflydiscussed. These takhrijcs are given according to methods of the Hadith Way andevaluation of these hadiths is given with judgements like sahih-certain, hasen-almostcertain, zayıf-weak and mevzu-false or fiction. In the last part of second section, statisticaltables about confidence judgements of hadiths are constructed. Lastly, a discussion on thethesis is given.
Collections