Fen Bilgisi öğretmen adaylarının `atom ve atomun yapısı` konuları ile ilgili algılarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ikinci sınıfta öğrenim gören fen bilimleri öğretmen adaylarının, `Atom ve Atomun Yapısı` konuları ile ilgili algılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Olgubilim yöntemiyle yapılan bu çalışmada, öğretmen adaylarının `Atom ve Atomun Yapısı` konuları ile ilgili algıları belirlenirken, araştırmacı tarafından geliştirilen ölçme aracında seçilen dokuz kavram (atom, çekirdek, elektron, proton, nötron, yörünge, spin, quark ve orbital) hakkında hazırlanan sorular öğretmen adaylarına sorulmuş ve bu kavramlar ile ilgili çizim yapmaları ardından yaptıkları çizimlerin nedenlerini açıklamaları istenmiştir. Veriler içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Her kavram için çizimlerin modelleri ne kadar yansıttığına bakılmıştır. Kavramlar şekil ve yapı bakımından incelenmiştir. Öğretmen adaylarının bütün kavramlara yapmış oldukları çizimler incelendiğinde, bu çizimlere yapılan içerik analizi sonucunda, öğretmen adaylarının kavramsal anlamalarında bazı eksiklikler ve yanlışlıklar olduğu tespit edilmiştir. Çizimlere yapılan açıklamalarda da aynı duruma rastlanmıştır. Bu yanlış öğrenmelerin ve yanılgıların giderilmesinin fen eğitimi için oldukça önemli olduğu düşünülmektedir. Çünkü öğretmen adaylarındaki bu var olan yanılgılar mesleki hayatlarında verecekleri eğitimi etkileme potansiyeline sahiptir. Böylelikle de öğretmen adaylarının konulara ait bilgileri, meslek hayatlarında karşılaşabilecekleri öğrencileri doğrudan etkileyecektir. Fen eğitiminde önemli bir yere sahip olan ve disiplinler arası bir konu olan atom konusunun doğru öğretimi için öğretmen adaylarındaki atom konusu algısının belirlenerek, kavramsal anlamalarının ne düzeyde olduğu tespit edilmelidir ve buna yönelik bir öğretim uygulaması gerçekleştirilmesi önerilmektedir. In this study, it is aimed to determine the perceptions of second grade students studying in science education undergraduate program about Atom and Atomic Structure. While the students' perceptions about Atom and Atomic Structure were examined in this study which was done by phenomenon method, the questions about the nine concepts selected in the measurement tool developed by the researcher (atom, core, electron, proton, neutron, trajectory, spin, quark, orbital) were asked to the students and they were asked to make drawings about these concepts and then to explain the causes of their drawings. Atom, core, electron, proton, neutron, trajectory, spin, quark, orbital concepts were asked to the students. Data were analyzed by content analysis method. As a result of the descriptive analysis, it is seen that the students had many misconceptions and misinformation when their drawings related to all concepts were examined. The same situation is observed in the explanations given to the drawings. It is thought that the elimination of this misinformation and misconceptions are very important for science education. These misconceptions in teacher candidates have the potential to influence their training in their professional lifes. In this way, teacher candidates' knowledge of the subjects will directly affect the students they may encounter in their professional life. For the correct teaching of atomic subject which has an important place in science education and is an interdisciplinary subject, it is recommended to determine the level of conceptual understanding of the atomic subject in teacher candidates and to implement a teaching application for this purpose.
Collections