İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi 4. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi ders kitaplarındaki hadis çevirilerinin öğrenci algı düzeylerine göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmamızın konusunu İlköğretim 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitabında yer alan hadislerin öğrenci algı düzeylerine uygunluğu oluşturmaktadır. Bu çalışma ile ders kitabında yer alan hadis metinlerinin öğrenciler tarafından nasıl algılandığı tespit edilmeye çalışılmış ve bu hadislerin öğrencilerin algı düzeylerine uygunluğunun ortaya konulması amaçlanmıştır.Nitel durum araştırma yöntemi ile yaptığımız çalışmada, yapılandırılmış doğal gözlem ile veriler toplanmış ve sistematik analize tabi tutulmuştur. Çalışmamız giriş ve üç bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde araştırmanın konusu, amacı, önemi, varsayım ve sınırlılıklar ile araştırma ile ilgili kavramlar ve bu alanda daha önce yapılan çalışmalar ele alınmıştır. Birinci bölümde kavramsal çerçeve, ikinci bölümde araştırmanın yöntemi ortaya konmuştur. Üçüncü bölümde araştırmada elde edilen bulgular değerlendirilmiş, sonuç bölümünde ise ulaşılan netice ve önerilere yer verilmiştir. Çalışmamızda elde ettiğimiz sonuçlar kısaca şöyledir:1.İlköğretim 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitabında yer alan hadis metinlerinin geneli öğrenci algı düzeylerine uygundur.2.Soyut kavramlar içeren hadislerin anlaşılmasında güçlükler yaşanmaktadır.3.Okuma becerisi ile hadislerin anlaşılması arasında anlamlı bir ilişki mevcuttur.4.İnanç öğrenme alanı ile ilgili hadislerin doğru anlaşılma oranı diğer öğrenme alanlarına oranla daha azdır.5.Kavram bilgisine sahip olmaları öğrencilerin hadis metinlerini doğru yorumlamalarında etkilidir.6.Örnek olay örüntüsü içinde verilen hadisler diğerlerine oranla daha kolay anlaşılmaktadır. The subject of this study is about translations of the hadiths in 4. class textbooks of primary religion and ethics lesson according to student perception levels. We have tried to determine by this work that how it is perceived by students the hadith texts in the booktexts and intended to reveal the compatibility this hadiths with the level of student perception. Conducting with qualitative case study method in our thesis, datas were collected with a structured natural observation and subjected to systematic analysis. Our work consists of an introduction and three sections. The subject, importance and purpose of research, hypotheses and limitations, concepts that related to the research and earlier studies in this field were discussed in the introduction sect. In the first part, the conceptual framework and the second part the method of research has been demonstrated. The findings obtained in the research were evaluated in the third section, in the final part were given the achieved results and proposals. The results we obtained in our study are briefly as follows:1. It is appropriate the hadith texts located in the 4.Class Religion and Ethics textbooks for the students level of perception in general.2. There are difficulties in understanding the hadiths which contains transcendental concepts.3. There are a significant relationship between reading skills with understanding of the hadith.4. The ratio of correct understanding of the hadith which concerning the faith learning area is less than in other learning areas.5. İt is effective for students have information of concepts in the correct interpretation of hadith texts.6. It is easier to understand the hadith given in case pattern than others.
Collections