Kariyer yönetimi sürecinde halkla ilişkilerin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüzde işletmelerin rekabette avantaj elde etmelerinin yeni yolunun; çalışan tatmi ninin, iç müşteri memnuniyetinin sağlanması ile gerçekleştirilebileceği görüşü kabul edil mektedir. Çalışan profilinde yaşanan değişimler, çalışan kalitesindeki artış ve beraberinde artan talepler ise çalışan motivasyonunu, tatminini sağlamada ve korumada etkin yöntemlerin geliştirilmesini zorunlu kılmaktadır. Kariyer yönetimi konusu son yıllarda önem kazanan ve bu açıdan etkili olabilecek bir alan olarak kabul edilmeye başlanmıştır. Kariyer yönetimi insan yaşamının önemli bir dilimi olarak gösterilen çalışma yaşamını düzenlemeye yönelik uygulamaları, terfi, transfer, emeklilik, eğitim imkanlarını, performans geliştirme gibi kariyer yaşamıyla ilgili kararları içeren iki yönlü bir süreç olarak tanımlan maktadır. Sürecin başarısı ise iki tarafın -işletme ve çalışan birey- karşılıklı destek ve işbirliği ile aynı amaç ve hedefler yönünde bir araya gelmesi ile sağlanabilmektedir. İnsan kaynakları disiplini içinde yer alan örgütsel kariyer yönetimi konusu; çalışanların kişilik, eğitimlerine uygun meslek seçimi, çalışma yaşamı süresince alabileceği profesyonel yardım ve danış manlık hizmetleri, performanslarını arttırabilecekleri kurum içi fırsatların sağlanması, yükselebilecekleri kariyer yollarının belirlenmesi ve emeklilik sonrası yaşam planlaması gibi pek hizmeti içinde barındırmaktadır. Bu şekilde insan kaynakları uygulamalarının daha rasyo nel biçimde sürdürülmesi ve böylece çalışma yaşamının iyileştirilmesi sağlanabilmektedir. Kariyer yönetimi sistemlerinin başarıyla yerleştirilip, uygulanabilmesinde en önemli kriter ise kurum içi iletişim sistemidir. Bu noktada işletmelerde kurum içi iletişim sistemlerini düzenlemeye yönelik çalışmalarıyla önemli yer tutan halkla ilişkiler fonksiyonunun sürece önemli rol ve katkılar sağlayabileceği önerilmektedir. Yapılan çalışmalar kariyer yönetimi sis temlerinin iletişim çalışmalarıyla bir arada yürütüldüğünde etkili sonuçlar alınabileceğini göstermektedir. Böylece halkla ilişkiler birimi ile koordineli biçimde yapılandırılacak kariyer yönetimi sistemi ile verimlilik, çalışma yaşamının kalitesi ve çalışan memnuniyeti sağlanmış olacaktır. ABSTRACT It is acknowledged today that a new way to gain edge in competition can be attained through the satisfaction of local customers. Changes in the profile of working people and the increase in the number of working massand the increasing demand together with it make it compulsory that effective methods be deviced to provide motivation, satisfaction of the working people and preserving it. Career method has gained importance in recent years and has been accepted as a domain that would be effective in this angle of view. Career method has been defined as a two-way procedure involving a person's decisions about his career life such as promotion, transfer, retirement, facilities for education, and performance which are the applications to regulate the working life which is shown as one of the important section of life. The success of this procedure, on the other hand, can be attained through mutual support and cooperation of the two sides- business organisation and the employee- and by bringing these forces together in the direction of common aim and target. Organizational career method existing in the human resources discipline involves a number of services such as choosing a career appropriate to his education, personality, professional aid and consultancy one can get throughout his or her working life, provision of organisational opportunities for increasing performance, determining the career channels through which the employees could promote, and planning for life after retirement. It is thus possible that human resources could be maintained and betterment of working life is materialised. Interrnal organisational communication system is the most important criterion in successful application and establishment of career system. At his point, it is our proposal that the function of public relations, which holds an important place in studies aimed for regulating the internal-organisational relations, could provide important role and contribution to the procedure. Studies conducted suggest that effective results could be obtained when career system is conducted together with studies of communication. Thus, a career system method, which is structured in coordination with public relations unit would provide efficiency, quality for the working life and satisfaction for the employees. 1
Collections