7. sınıf fen bilimleri dersinde araştırma sorgulama temelli etkinliklerin öğrencilerin akademikbaşarılarına, tutumlarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Bartın ili merkezinde yer alan MEB'e bağlı bir ortaokulda `AynalardaYansıma ve Işığın Soğurulması` ünitesinin içerisinde `Işığın Soğurulması`kazanımını kapsamaktadır. Araştırma sorgulamaya dayalı öğretim stratejilerininöğrencilerin akademik başarılarına, tutumlarına ve bilimsel süreç becerilerineetkisinin belirlenmesi amacıyla deneysel desenlerden yarı deneysel yöntemkullanılmıştır. Araştırmanın evrenini ortaokul 7. Sınıf öğrencileri oluştururkenörneklem kitlesini Bartın'da MEB'e bağlı seçilen bir ortaokulda okuyan 7. Sınıföğrencileri oluşturmaktadır (NDeney: 25; NKontrol: 25). Çalışmada araştırmasorgulamaya dayalı öğretim stratejilerinin etkisini belirlemeye yönelik olarak birdeney ve bir kontrol grubu seçilmiştir. Deney grubuna üç hafta boyunca `AynalardaYansıma ve Işığın Soğurulması` ünitesinin ışığın soğurulması konusuna yönelikaraştırma sorgulamaya dayalı öğretim felsefesine uygun biçimde ve MEB tarafındanhazırlanan yıllık planda bulunan kazanımların temel alındığı öğretim programıtasarısı uygulandı. Kontrol grubundaki öğrencilere İlköğretim 7. Sınıf Fen BilimleriDersi Programı uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarına Bilimsel Süreç BecerileriTesti (BSB), Başarı Testi (BT) ve Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Öğrencilereuygulanan test sonuçlarını değerlendirmek için bağımsız örneklemler için t testi,Mann Whitney U-testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi yapılmış ve SPSS 22.0istatistik programı kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarından elde edilen verileregöre; dersinde araştırma sorgulamaya dayalı öğretim stratejileri öğrencilerinakademik başarılarına, tutumlarına ve bilimsel süreç becerilerine olumlu etkidebulunduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme, bilimsel süreçbecerileri, akademik başarı, fen bilimleri dersi tutum. This study covers the acquisition of ıma Reflection of Light and Reflection inMirrors'in a secondary school affiliated to the Ministry of National Education inBartın. In order to determine the effect of inquiry-based teaching strategies onstudents' academic achievement, attitudes and scientific process skills, quasiexperimental method was used. The population of the study consists of 7th gradestudents in 7th grade students in a selected secondary school affiliated to MoNE(NTest: 20; NControl: 25). In the study, an experiment and a control group were selectedto determine the effect of inquiry-based learning approach. For three weeks, thecurriculum was applied to the experimental group in accordance with the inquirybased learning approach of the soğ Reflection in the Mirrors and Absorption of Light`unit based on the inquiry-based learning approach and based on the gains in theofficial program. In the control group, 7th Grade Science and Technology CourseProgram was applied. Scientific Process Skills Test (BSB), Achievement Test (IT)and Science Course Attitude Scale were applied to the experimental and controlgroups. In order to evaluate the test results, t test, Mann Whitney U-test andWilcoxon Signed Ranks Test were used for independent samples and SPSS 22.0statistical program was used. According to the data obtained from the experimentaland control groups; It is concluded that teaching strategies based on inquiry andinquiry have positive effects on students' academic achievement, attitudes andscientific process skills.Keywords: Research-based learning, scientific process skills, academicachievement, science course attitude.
Collections