Türk halk oyunları müziğinde toplu çalgılama (Muğla örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Halk biliminin önemli bir kolu olan Türk Halk Oyunları hemen her kesimden insanın uğraş verdiği bir faaliyettir. Türk Halk Oyunları, insanların gönül verdiği, saygı duyduğu bir kültürel öğedir. Türk Halk Oyunları artık bir hobi olmanın ötesinde meslek dalı haline gelmiştir. Bu işi meslek olarak seçen kişi sayısı da gün geçtikçe artmakta, günümüzde tamamen sahne sanatı olarak kabul edilen Türk Halk Oyunlarının sunulduğu mekanlarda değişmektedir, ve icra edildiği mekanlar da değişmektedir. Türk Halk Oyunlarında ki bu mekan değişikliği, içinde barındırdığı görsel ve işitsel olgularda da değişimi de beraberinde getirmektedir. Bu değişim tabii ki kaçınılmazdır, ancak değişimin sınırlarını iyi çizmek gerekir. Çünkü değişim olarak adlandırılan bazı çalışmalar olumlu yönde olmayıp, oyun ve müzik üzerinde yozlaşmaya neden olmaktadır. Bu çalışmada Türk Halk Oyunlarının yanı sıra bugüne kadar ihmal edildiğine inandığımız Türk Halk Oyunları Müziğinin de oyun kadar önemli olduğunu vurgulamak istedik. Ayrıca müziğin oyunla bir anlam bütünlüğü ifade etmesi gerekliliğini savunduk. Bölüm olarak Muğla ili ve çevresinde yapılan alan araştırmasında elde ettiğimiz geleneksel icra örneklerinden toplu çalgılamanın nasıl yapılabileceğini örneklemeye çalıştık. Geleneksel unsurları kaybetmeden ulusal müziğimizi çağdaş bir anlayışla sunmaya gayret ettik. SUMMARY Turkish folk dances as an important branch of Turkish folklore is an activity which so many people from different social parts strive with it. Turkish people show respect to their dances that are cultural components and lose their hearts on it. Now, Turkish folk dances became a job more overe then a hoby. Persons who choosed folk dance as a permanent job are increaving day by day. Nowadays places to present Turkish folk dances as complately acceptable performing art are changing and places to play too. This variation of places causes changing with its audio-visual facts. Ofcourse this variation is inevitable but it is necessary to fix lines of variation. Because some works called variations are not positive. They cause to degenerate on folk dances and folk musics. We beleive that Turk folk dances' musics are omitted till present. In this thesis, we wanted to emphasize that Turkish folk daces' musics are important just like Turkish folk dances. Also we defanded that musics should make meaningful with dances together. We tried to give examples about how can we do orchestration for Turkish folk dances. For this aim we used results of field research in Muğla and its rural: by Eagean University State Turkish Music Conservatory Folk Dance Departmant. We tried to present our national music with contemporary tought but not losing traditional components. WViv-''-'
Collections