1990-1998 yılları arasında yazılı basının kadın olgusuna yaklaşımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TÜRKÇE ABSTRACT : (En fazla 250 sözcük) (TÜBİTAK/TURDOK'un Abstrakt Hazırlama Kılavuzuna Bakınız) ÖZET `1990-1998 YILLARI ARASINDA YAZILI BASININ KADIN OLGUSUNA YAKLAŞIMI` konulu araştırmada 506 haber ve yazı ile 508 fotoğraf incelenmiştir. Araştırmanın bölümleri şöyledir: îlk bölümde toplumsal yapı, toplumsal yapının içinde kimlik oluşum süreci incelenmiştir. Farklı toplumsal yapılarda, farklı kimlikler söz konusudur. Bu bölümde, kimlik yapıları da ayrıntılı olarak incelenmiştir. Geleneksel toplum yapısı ve geleneksel kimlik ile ataerkillik aktarılmaktadır. Geçiş toplum yapısı ile değişen kimlikler ve modernliğe doğru ilerleyiş ile modern toplum yapılarına varılmaktadır. Üç yapı içinde de kimlik, kadın kimliği boyutuyla da ele alınmaktadır. İkinci bölümde, toplumların teknoloji ile birlikte yaşamların vazgeçilmezi haline gelen kitle iletişim araçları anlatılmaktadır. Bu araçların normatif medya kuramlarına göre kadına ve kadın kimliğine yaklaşımları bu bölümde yer almaktadır. Ayrıca kitle iletişim sürecinde kadın ele alınmakta ve bu süreçte kadının kimliği aktarılmaktadır. Kitle iletişim araçlarının, kadın kimliğinin sunumunu ele alan feminist görüş açısından da konu, kitle iletişim araçlarında feminist yaklaşımlar boyutuyla incelenmektedir. Üçüncü bölümde ise, 1990-1998 yıllan arasında farklı yayın politikasına sahip üç gazete (Cumhuriyet, Hürriyet ve Zaman) haber ve fotoğraf olarak anlambilimsel açıdan incelendi ve İçerik analizi uygulandı. Oluşturulan içerik analizi yönergesi, rastlantısal örnekleme yöntemi ile seçilen haber kupürlerinde arandı ve bulunan değerler sayılarak tablolara konulmuştur. Ortaya çıkan tablo sonuçlarına göre, değerlendirildi. İNGİLİZCE ABSTRAKT: (En fazla 250 sözcük) ABSTRACT în the research called, `THE APROACH OF PRINTED MEDIA TOWARDS WOMEN CONCEPT DURING YEARS 1990 AND 1998`, 506 news and reports and 508 photographs were studied. The parts of the research ar as follows: İn the first part, social structure and the women identity formation period in this structure were studied. İn different social structures, various the identities are found. İn this part identity structures were also studied in detail. Traditional social structure, traditional identity and patriarchy are discussed. İndentities changing with the transitional society structure, progress to modernism leads to modern identities in modern society structure. İn these three social structures the identity mentioned is the women identity. Mass Media devices which have become indispensible in human life due to technology are mentioned in the second part. The approaches of these devices, according to normative media theories, to woman and woman identity are mentioned. İn addition, woman in the mass media process and the identity of woman in this process are given. İn the third part, three newspapers which have different broadcast policies between the years 1990-1998 (Cumhuriyet, Hürriyet, Zaman) were studied semantically and a content analysis was made. These news were scanned by random sampling methods and the results were given in tables. The evaluation was made according to the results of these tables.
Collections