Oryantalistlerin Kur`an vahyi ve Kur`an`ın kaynağına yönelik iddiaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özellikle 19. ve 20. yüzyılda ivme kazanan oryantalist çalışmalar incelendiğinde, oryantalistlerin Hz. Peygamber'e gelen vahyi reddetmek için çeşitli iddialar ortaya attıkları görülür. Bunlardan biri ve en önemlisi, O'na gelen vahyin kaynağının ilahi olmadığı ve Kur'an'ın kendi ürünü olduğu yönündedir. Bu nedenle de Kur'an için çeşitli kaynaklar arama yoluna gitmişlerdir. Bir taraftan kaynak olarak Hz. Muhammed'in çevresinde yaşayan Yahudi ve Hristiyanlara ya da Haniflere ve Sabiilere işaret ederken, diğer taraftan O'nun halk fikirlerinden aldığını iddia edenler olmuştur. Veyahut Hz. Peygamber'e sara gibi çeşitli hastalıklar isnat etmişler ve bunların O'nun peygamber olduğuna inanmasına yol açtığını söylemişlerdir. Buna gerekçe olarak da vahyin gelişi esnasında Hz. Peygamber'de meydana gelen ruhsal değişiklikleri göstermişlerdir. Oryantalistlerin Kur'an vahyini tanımlarken de dini inançlarının etkisinin olduğunu söylemek mümkündür. Kendi dinî bakış açılarına göre çoğunlukla vahiy müessesini kabul etmekle birlikte söz konusu Kur'an vahyi olduğunda bunu reddederek, Hz. Peygamber'in vahiy alma sürecini açıklamak için farklı izahlar getirmeye çalışmışlardır. Bu konuda İslam dininin temel kavramlarının kökenini, kendi dinlerinde ve Arapça dışındaki diğer dillerde aramayı metot edinmişlerdir. Bunu yaparken de herhangi bir delil göstermeksizin iddialarını ileri sürmüşlerdir. Zaman zaman ortaya koydukları görüşler sebebiyle birbirlerini tenkit etmekte, hatta bir oryantalistin kendi eserleri içerisindeki görüşlerinde dahi tezatlara rastlanabilmektedir. Bu sebeple biz bu çalışmada, Batı'da Kur'an vahyine dair ileri sürülen görüşleri ve Kur'an'ın kaynağına yönelik tartışmaları tasnif ederek değerlendirmeye çalıştık. When orientalist studies that were accelerated in especially centuries 19 and 20 are examined, it is seen that orientalists alleged various arguments to reject divine inspiration of Prophet Mohammed. One of them and also the most important one of them is about no resource of divine inspiration and the Koran is his product. Therefore they attempted to find various resources for Koran. On the one hand, they pointed out Jews and Christians or Khanifs and Sabiis living around of Prophet Mohammed and on the other hand some of them claimed that Prophet Mohammed took it from folk ideas. Or they referred various diseases like epilepsy for Prophet Mohammed and they said that such diseases caused him to believe that he was prophet. They showed spiritual changes of Prophet Mohammed during divine inspiration as justification of their claim. It is possible that there is affection of their religious beliefs while defining Koran divine inspiration. They agree divine inspiration organization subject to their religious view but when it is Koran divine inspiration, they reject this and so they tried to explain differently the period of taking divine inspiration of Prophet Mohammed. In this point, they followed the method, looking for roots of Islamic Religion basic concepts in their languages and Arabic, they rejected to search in other languages. While performing this, they alleged their claims without showing any evidence. They criticized each other due to their thoughts occurred in time to time even an orientalist may have contradiction with thoughts in his works. Therefore, we tried to assess discussions and alleged views about Koran Divine inspiration in Western through classifying them.
Collections