Türkiye`nin uluslararası tanıtımında spor organizasyonlarının yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TÜRKÇE ABSTRAKT : Yeni bir binyılın içinde bulunduğumuz dünyamızda, hızla gelişen ve değişen iletişim teknolojileri ile ülkeler arasındaki ekonomik sınırlar ortadan -kalkmakla ve bunun sonucu olarak ortaya çıkan globafıeşme hareketiyle ae üzerinde yaşadığımız yerküre küresel bir köy haline gelmektedir. Bu gelişmelere paralel olarak da, uluslararası tanıtım faaliyetleri birey, toplum, ülke ve kurum hayatının vazgeçilmez bir parçası olmaktadır. Uluslararası tanıtım faaliyetleri, uluslararası kamuoyunda olumlu bir imaj yaratmayı ve/veya varolan imajı geliştirmeyi/değiştirmeyi, prestij sahibi olmayı ve politik, ekonomik, sosyal-kültürel, toplumsal çıkarlar elde etmeyi amaçlamaktadır. Enformasyon, propaganda, reklamcılık, satış geliştirme, halkla ilişkiler, lobicilik tekniklerinin kullanıldığı bu faaliyetler; siyasal, ekonomik, sosyal-kültürel, turistik ve sportif alanlarda yürütülmektedir. Dolayısıyla, sportif tanıtım amacıyla düzenlenen uluslararası spor organizasyonlarının, ülkelerin/toplumların ve kurumların dış tanıtımında önemli bir araç haline geldiği görülmektedir. Spor; bireyin bedensel ve ruhsal yapısının gelişmesine, eğlenmesine ve boş zamanlarını değerlendirmesine yardımcı olmaktadır. Uluslararası spor organizasyonları ise, ülkelerin dış tanıtımını sağlamakta ve toplumlar arası barışı, hoşgörüyü geliştirmektedir. Ayrıca, ülkelerin ekonomik ve yapısal olarak kalkınmasına katkıda bulunmaktadır. Bütün bu gelişmelerin ve değişmelerin sonucu olarak da günümüzde, spor organizasyonları sportif amacının ötesinde, ülkelerin ekonomik ve diplomatik çıkarlar elde etmelerine yönelik etkili bir reklam ve propaganda aracı olarak yeni bir misyon üstlenmektedir. İNGİLİZCE ABSTRAKT: In the world of the new millenium it is seen that the economic borders have disappeared because of rapid developments and changes in communicalions technologies. Globalization which is a result of these have made earth to become a global village. Parallel to these changes, international promotion activites have become an unceaseable part of the life of individual, society, country and institutions. International promotion activities aim to build and/or develop a positive image in international environment, to gain prestige, political, economic and socio-cultural benefits. These activities that use instruments like information, propogandizing, advertising, sales improvement, public relations and lobbying techniques are conducted in economic, political, socio-cultural, touristic and sports fields. As a result it is seen that international sports organizations aiming sports promotion became an important instrument in promotion of countries, societies and institutions. Sports help individuals to improve body and soul, to enjoy themselves and to spend their leisure time in a good manner. International sports organizations provide international promotion of the countries and help to improve peace and goodwill among societies. Additionally sports organizations will lead to development of countries both economically and structurally. As a result of all these developments and changes, today, sports organizations conduct a new mission as effective advertising and propoganidizing tools besides their classical function of being only sports competitions, that will make the countries to gain economic and diplomatic benefits.
Collections