Show simple item record

dc.contributor.advisorGöksel, Ahmet Bülend
dc.contributor.authorHasbay, Müge
dc.date.accessioned2020-12-29T07:39:26Z
dc.date.available2020-12-29T07:39:26Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/347225
dc.description.abstractGelişen teknoloji, artan rekabet ve globalleşme ile birlikte firmalar rakiplerinden farklılaşarak başarıya gitmenin yolunu yeni pazarlama stratejileri oluşturmakta bulmuşlardır. Günümüzde firmalar pazarlama stratejilerini tüm promosyon ve diğer pazarlama karması elemanlarının özenle bütünleştirilmesi temeline dayandırmışlardır. Direkt pazarlama, satış noktası iletişimi, satış promosyonu, reklam, sponsorluk ve halkla ilişkiler çalışmalarının birbirleriyle ve bir markanın pazarlama karmasının diğer öğeleri ile olan koordinasyonu önem kazanmıştır. Bu nedenle, sponsorluk markanın tek bir sesle ifadesi olarak adlandırılan bütünleşik pazarlama iletişimi içinde değerlendirilmiştir. Amerika ve Avrupa'da büyük bütçeler harcanan ve tarihi çok eskilere dayanan sponsorluk faaliyetleri farklı amaçlara göre belirlenen uzun bir planlama süreci gerektirmektedir. Türkiye` e TV` e reklamı yasaklı ürünler nedeni ile gelişmeye başlamıştır. Sponsorluğun ülkemizde bilinçsiz uygulamalarının yanında amaç ve hedef kitleye uygun olarak planlanan ve diğer pazarlama iletişim araçları ile birlikte bütünleştirilerek hareket edilen uygulamalarına da rastlanmaktdır. Sponsorluğun başarısı, doğru planlamanın yanında organizasyonun başarısından da bağımsız düşünülmemektedir. Bu nedenle tezimde, geniş olarak sponsorluk uygulamalıma da yer verilmiştir. Sponsorluk, ürünün hedef kitlenin yaşamlarının bir parçası olmasını başardığı ve çok sayıdaki mesaj bombardımanından kurtulmanın etkili bir yolu olduğu için pazarlama iletişim süreci içindeki önemli rolünü almıştır. Ülkemizde de hem lokal hem de ulusal bazda planlı sponsorluk uygulamalarına daha fazla yer verilmesi ve pazarlama iletişim sürecinin diğer elemanları ile bütünleştirilmesi gerekliliği üzerinde durulmuştur.
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.titlePazarlama iletişim sürecinde sponsorluklar
dc.title.alternativeSponsorship on marketing communications process
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmSponsorship
dc.identifier.yokid110364
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid107472
dc.description.pages217
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess