Kitab-ı Mukaddes yasası: Tarihsel açıdan ve Kur`an-ı Kerim ile mukayeseli olarak
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; kutsal kitaplar ve bunların geleneksel yorumlarına göre yasanın/şeriatın ne anlam ifade ettiğini, Kitab-ı Mukaddes yasasının kapsamını, içerdiği hükümlerin birbirleriyle, tarihsel şartlarla ve Kur'an'daki hükümlerle olan alakasını araştırmaktır. Araştırmanın birinci bölümde; Yahudiliğin ve Hıristiyanlığın kutsal metinleriyle geleneksel yorumlarına göre yasanın anlam ve önemi, sınırları, nasıl korunduğu, otoritesi ve bu konuların Kur'an'da nasıl akis bulduğu araştırılmıştır. İkinci bölümde; Yahudiliğin Yasa Kitabı olan Tora'da yer alan hükümler, konularına göre tasnif edilerek tarihsel açıdan ve Kur'an'daki hükümlerle mukayese edilerek incelenmiştir. Son bölümde; Yeni Ahit'in Tora'daki yasa ve Yahudilerin geleneksel dini yaşantısı hakkında nasıl bir işlev gördüğü, Hıristiyanların hangi konularda bu yasadan uzaklaştıkları ele alınmıştır. Araştırmada; konuların tespit, tasnif, tahlil ve mukayesesi yapılmış ve semantik yöntem kullanılmıştır.Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre; Kitab-ı Mukaddes, Musa (a.s.)'ya atfedilen tek bir yasa içerir ve İsa (a.s.) bu yasayı tamamlamıştır. Bu tamamlayıcılığı kabul etmeyen Yahudilik, Tora yasasına bağlı olan ebedi ahit teolojisi üzerine kurulmuştur. Bu ebedilik bahsine rağmen, çalışmada İsrailoğullarının tarihi ve antik dönem teamülleri gibi tarihsel şartlarla ilgisi ortaya koyulan Tora'daki yasanın önemli kısmı, şartların uygunsuzluğu gerekçesiyle Yahudiler tarafından uygulanmamaktadır. Hıristiyanlık'ta ise, Yahudilik'ten kopuş sürecinde yeni ahit teolojisi geliştirilmiş, buna göre İsa (a.s.)'nın tamamlayıcı misyonu, Tora'nın sivil ve seremoni alanındaki hükümlerini feshettiği anlamına çekilmiş, boşalan seremoni alanı kilisenin koyduğu uygulamalarla doldururken sivil alan beşeri yasalara bırakılmıştır. Kur'an, gerçekte kitaplardaki kurallara bağlılık amacı içermeyen ve özellikle uygulamada kitapların tahrifine varan bu ahit teolojilerini yıkarak, Kur'an coğrafyasında etkinliği olan İbrahim (a.s.)'in şeriatını, kâmil İslam olarak ihya etmiştir. The purpose of this research is to study; what law/shariah means according to the holy books and their traditional interpretations, the content of Biblical Law and its provisions' relevance in between, to historical circumstances and to the provisions stated in Koran. In the first chapter of the research; it is studied that law's meaning and importance, its scope, how it has been preserved, its jurisdiction according to the holy texts of Judaism and Christianity and how these issues are reflected in Koran. In the second chapter; the provisions in the Law Book-Torah are classified according to their subjects and analyzed from the historical view and comperatively with the provisions in Koran. In the last chapter; how New Testament played role in Torah's law and traditional religious life of Jews and on which issues Christians break from the law are elaborated. The subjects of this research are identified, classified, analyzed and compared. Semantic method is used in this research. Depending on the results of this research; Bible contains a single law that is referred to Moses (peace be upon him) and Jesus (peace be upon him) fulfilled that law. Judaism that does not accept this fulfillment, has been built upon a lasting testament theology which is connected to Torah law. Despite this infinity issue, a major part of Torah law whose relation to historical conditions such as Israelists' history and ancient time's practices is put forth in this research, is not implemented by Jews on the grounds of inappropriate conditions. On the side of Christianity, during the process of break from Judaism, New Testament theology was developed, according to this theology; Jesus' complementary mission was meant to reverse Torah's provisions in civil and ceremonial areas, while the voided ceremonial area being filled up by the practices of the church, civil area was left on the hands of human regulations. Koran has revived Abraham's (peace be upon him) shariah that is efficient in Koran geography as complete Islam by overthrowing those theologies which do not aim to be subject to the rules in holy books in reality and which especially in practice even go too far to falsify them (holy books).
Collections