Meslek yüksekokulu eğitim programlarında özel sektörün etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TÜRKÇE ABSTRACT Teknolojik gelişmelerle kuşatılan yeni dünyada, insangücû büyük ölçüde önem kazanmaktadır. Bu çerçevede, insan gücünden faydalanmak için özellikle mesleki eğitimin desteklenmesi ve meslek yüksekokulu eğitim programlarının düzenlenmesi gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı özel sektörün meslek yüksekokullarının eğitim programlarına olan etkilerini belirlemektir. Bu sebeple birçok değişken incelenmiştir. Bu değişkenler, öğrencilerin eğitim programları, uygulama ve staj çalışmaları, öğretim elemanlarının etkinliği, iş ortamı ve organizasyonu, program koordinatörleri ve servis müdürlerinin eğitim programlarına ilişkin görüşleridir. Üniversite-özel sektör işbirliği çerçevesinde, araştırmanın örneklemi 2001 yılında Ege Meslek Yüksekokulu Otomotiv ve Elektrikli Ev Gereçleri Bölümlerinden seçilen 45 öğrenciden oluşmaktadır. Betimsel nitelikte olan bu araştırmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen ve 29 sorudan oluşan bir anket; servis müdürleri, Ege Meslek Yüksekokulu Otomotiv ve Elektrikli Ev Gereçleri Bölümleri program koordinatörleri üe yapdan görüşmelerden elde edilmiştir. Ege Meslek Yüksekokulunda okuyan bu bölümlerin öğrencileri, öğretim elemanlarının teknolojik gelişmelerle ilgili yeterliliklere sahip olduklarını düşünmektedirler. Sonuçlara göre servis müdürlerinin çoğu Otomotiv ve Elektrikli Ev Gereçleri Bölümleri mezunlarına karşı olumlu tutuma sahiptirler ve özel sektörün Ege Meslek Yüksekokulu eğitim programlarına yapıcı katkıları bulunmaktadır. ingilizce abstract In the new world surrounded by the technological innovations, humanpower has gained great importance. In this context, so as to make benefit from the human power, especially vocational education has to be supported and the educational curriculum of the vocational training schools has to be organised. The purpose of this research to determine the effects of the private sector on the educational curriculum of the vocational training schools. For this reason, different variables examined, such as, opinions of the students concerning the educational curriculum, the applications and the field work, efficiency of the instructors, job environment and organization, opinions of the program coordinators and the service managers concerning the curriculum. In the framework of the university-private sector cooperation, the samples of the research are the 45 students from Automotive and Houseware Technology Departments of Ege Vocational Training School in 2001. The data of this descriptive research which are developed by researcher have been collected as a result of the questionnaire including 29 questions and the interviews with the service managers and the programme coordinators of the departments of Automotive and Houseware Technology Departments. The students of these departments in the Ege Vocational Training School think that their instructors carry the necessary qualifications concerning the technological innovations. The results show that most of the service managers have positive attitudes towards the Automotive and Houseware Technology Departments' graduates and the private sector has constructive contributions to the curriculum of The Ege Vocational Training Schools. «*&&**
Collections